• HäckHäxan

Blottare??? :-o

Alltså jag skulle vilja göra ett karriärsbyte. Så nu tänkte jag det finns ju så mycket blandad kunskap här på FL och ni kanske kan hjälpa mig, råda mig och stötta mig under resans gång.

Jag har tidigare arbetat som utkastare, festvakt och misshandlare och vid enstaka tillfällen torped. Men det känns så fel, det liksom skriker inom mig och jag känner äckel över det jag gör, även om det liksom är ett jobb som alla andra.

Så nu undrar jag hur gör man för att skola om sig till blottare. Vad skall jag tänka på? Är det fast lön eller hur ser det ut för er andra? Får man välja helt själv vilka man blottar sig för. Vad finns det för risker inom yrket? Klädsel, finns det någon speciell klädkod eller är det valfritt. Måste man ha gröna gummistövlar på sig eller kan man ta rosa med blommor på om man trivs bättre i dom.

Jag känner att jag står inför ett stort vägval i mitt liv nu och jag vet varken bu eller bä, snälla hjälp mig fatta ett avgörande beslut angående min framtid, resten av mitt liv.

Tack på förhand {#emotions_dlg.flower}

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Svar på tråden Blottare??? :-o
  • When the Raining Ends

Jag vet inte

• nickefiki

Man måste ha en kappa som man är naken under och så måste man säga bu när man öppnar upp den, och alla vill ha det gratis, så det finns inte så mycket inkomster att hämta där.

• annawestergren

Som blottare måste du först införskaffa en beige anorak!! Den knäpper du ALDRIG, ha helst aldrig något annat än en halsduk under - du måste nog bestämma dig för VAD du sa blotta och VILKA du ska blotta dig för...
    *pojkar 12-15 år
    *flickor 7-8 år
    *gifta män 35-47 år
    *chefer (kvinnor/män är inte viktigt) 55-69 år
    *hundar
    (ska du blotta dig för hundar föreslår jag att ägaren är med)

Övrigt: 
    Halsduken slänger du två varv runt öronen (om det inte är dom du ska blotta givetvis) sen är du klar! Ut på stan och visa upp dina behag nu!

• LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-15 16:16:51 följande:
    Så nu undrar jag hur gör man för att skola om sig till blottare. Vad skall jag tänka på? Är det fast lön eller hur ser det ut för er andra? Får man välja helt själv vilka man blottar sig för. Vad finns det för risker inom yrket? Klädsel, finns det någon speciell klädkod eller är det valfritt. Måste man ha gröna gummistövlar på sig eller kan man ta rosa med blommor på om man trivs bättre i dom.
    Du får gå en psykologisk linje så att du vet hur människopsyket fungerar. Enbart då kan du veta var personer rör sig i för områden.
    Du får lön för hur många personer du hinner blotta dig för. En bra blottning kan ge upp mot 200 kr i timmen.
    Riskerna som finns är att om du är man och stöter på en person med häcksax då kan du få könet ditt avklippt, men det är inte så vanligt som folk tror.

Uniformen kan skifta beroende på för område du ska "patrullera" runt i. Svart regnrock är vanligast i Malmö, medan Göteborgarnas blottare går klädda i sopsäck. Stockholmare vill gärna ha en fin scarf runt.

Lycka till!

/Lucy Stacy
    Leg. Blottare
  • LucyStacy
    annawestergren skrev 2011-06-15 16:35:06 följande:
    Som blottare måste du först införskaffa en beige anorak!! Den knäpper du ALDRIG, ha helst aldrig något annat än en halsduk under - du måste nog bestämma dig för VAD du sa blotta och VILKA du ska blotta dig för...
    *pojkar 12-15 år
    *flickor 7-8 år
    *gifta män 35-47 år
    *chefer (kvinnor/män är inte viktigt) 55-69 år
    *hundar
    (ska du blotta dig för hundar föreslår jag att ägaren är med)

Övrigt: 
    Halsduken slänger du två varv runt öronen (om det inte är dom du ska blotta givetvis) sen är du klar! Ut på stan och visa upp dina behag nu!
    Haha! Älskar din humor, människa! Hjärta
  • annawestergren
    LucyStacy skrev 2011-06-15 16:35:45 följande:
    Du får gå en psykologisk linje så att du vet hur människopsyket fungerar. Enbart då kan du veta var personer rör sig i för områden.
    Du får lön för hur många personer du hinner blotta dig för. En bra blottning kan ge upp mot 200 kr i timmen.
    Riskerna som finns är att om du är man och stöter på en person med häcksax då kan du få könet ditt avklippt, men det är inte så vanligt som folk tror.

Uniformen kan skifta beroende på för område du ska "patrullera" runt i. Svart regnrock är vanligast i Malmö, medan Göteborgarnas blottare går klädda i sopsäck. Stockholmare vill gärna ha en fin scarf runt.

Lycka till!

/Lucy Stacy
    Leg. Blottare
    Går också bra om man då vill inrikta sig på ett specifikt område...

/Anna (f.d blottare)
  • annawestergren
    LucyStacy skrev 2011-06-15 16:36:58 följande:
    Haha! Älskar din humor, människa! Hjärta
    Men äälsko på dg själv du Hjärta
  • When the Raining Ends

Säg inTe att ni faktiskt tyckte tråden var rolig..? Skäms! Försök igen Häxan!

• HäckHäxan
    nickefiki skrev 2011-06-15 16:31:47 följande:
    Man måste ha en kappa som man är naken under och så måste man säga bu när man öppnar upp den, och alla vill ha det gratis, så det finns inte så mycket inkomster att hämta där.
    Fungerar skinnrock? Men om man tar med en hatt eller keps och lägger jämte så kan ju folk lägga dricks där eller hur?
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Macina

Du bör också tänka på bästa väg att springa hem.
    Träna lite i förväg, så du inte snubblar på en sten när du försöker fly. Väldigt onödigt! 

Tänk dock på att du inte ska bli för atletisk. 
    Blottare ska flåsa och stånka när de visar sig (detta för att du har tagit andra hållet runt kvarteret för att komma ikapp ditt offer) 

Lycka till!

Svar på tråden Blottare??? :-o