• HäckHäxan

Blottare??? :-o

Alltså jag skulle vilja göra ett karriärsbyte. Så nu tänkte jag det finns ju så mycket blandad kunskap här på FL och ni kanske kan hjälpa mig, råda mig och stötta mig under resans gång.

Jag har tidigare arbetat som utkastare, festvakt och misshandlare och vid enstaka tillfällen torped. Men det känns så fel, det liksom skriker inom mig och jag känner äckel över det jag gör, även om det liksom är ett jobb som alla andra.

Så nu undrar jag hur gör man för att skola om sig till blottare. Vad skall jag tänka på? Är det fast lön eller hur ser det ut för er andra? Får man välja helt själv vilka man blottar sig för. Vad finns det för risker inom yrket? Klädsel, finns det någon speciell klädkod eller är det valfritt. Måste man ha gröna gummistövlar på sig eller kan man ta rosa med blommor på om man trivs bättre i dom.

Jag känner att jag står inför ett stort vägval i mitt liv nu och jag vet varken bu eller bä, snälla hjälp mig fatta ett avgörande beslut angående min framtid, resten av mitt liv.

Tack på förhand {#emotions_dlg.flower}

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Svar på tråden Blottare??? :-o
  • Macina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-15 16:39:38 följande:
    Fungerar skinnrock? Men om man tar med en hatt eller keps och lägger jämte så kan ju folk lägga dricks där eller hur?
    Skinnrock kan fungera på vintern, men absolut inte på sommaren. Då svettas man ju! 
  • HäckHäxan
    annawestergren skrev 2011-06-15 16:35:06 följande:
    Som blottare måste du först införskaffa en beige anorak!! Den knäpper du ALDRIG, ha helst aldrig något annat än en halsduk under - du måste nog bestämma dig för VAD du sa blotta och VILKA du ska blotta dig för...
    *pojkar 12-15 år
    *flickor 7-8 år
    *gifta män 35-47 år
    *chefer (kvinnor/män är inte viktigt) 55-69 år
    *hundar
    (ska du blotta dig för hundar föreslår jag att ägaren är med)

Övrigt: 
    Halsduken slänger du två varv runt öronen (om det inte är dom du ska blotta givetvis) sen är du klar! Ut på stan och visa upp dina behag nu!
    Men jag klär inte i beige alls, ser jättekonstig ut då. Kan man inte ha röd kappa, jag gillar rött? Och scarf istället för halsduk? Typ i leopardmönstrad.

Jag hade tänkt satsa på killar 18-28 år eller är det en dum målgrupp?
  • annawestergren
    When the Raining Ends skrev 2011-06-15 16:39:29 följande:
    Säg inTe att ni faktiskt tyckte tråden var rolig..? Skäms! Försök igen Häxan!
    Skulle en fråga ang ett avgörande livsval vara "roligt" enligt dig? Ojojoj, du har stora problem, hur kan du leva med dig själv när du trampar på och gör andra människor till åtlöje på det här sättet??? Fy skäms!
  • Macina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-15 16:42:52 följande:
    Men jag klär inte i beige alls, ser jättekonstig ut då. Kan man inte ha röd kappa, jag gillar rött? Och scarf istället för halsduk? Typ i leopardmönstrad.

Beror på din ålder. Jag har hört att man endast får blotta sig inför personer som är minst 10 år yngre.
  • HäckHäxan
    LucyStacy skrev 2011-06-15 16:35:45 följande:
    Du får gå en psykologisk linje så att du vet hur människopsyket fungerar. Enbart då kan du veta var personer rör sig i för områden.
    Du får lön för hur många personer du hinner blotta dig för. En bra blottning kan ge upp mot 200 kr i timmen.
    Riskerna som finns är att om du är man och stöter på en person med häcksax då kan du få könet ditt avklippt, men det är inte så vanligt som folk tror.

Uniformen kan skifta beroende på för område du ska "patrullera" runt i. Svart regnrock är vanligast i Malmö, medan Göteborgarnas blottare går klädda i sopsäck. Stockholmare vill gärna ha en fin scarf runt.

Lycka till!

/Lucy Stacy
    Leg. Blottare
    Som typ sociopat linjen på högsklan menar du? Eller räcker socialpedagog eller socionom, vilken skall man gå?

Jag har ju ingen snopp som man kan saxa av, har inte ens en stor utmärkande klitta de kan försöka kapa, så just den biten känns ju trygg faktiskt.
  • LucyStacy
    When the Raining Ends skrev 2011-06-15 16:39:29 följande:
    Säg inTe att ni faktiskt tyckte tråden var rolig..? Skäms! Försök igen Häxan!
    Har du missat helt vilket årtal detta är elllelr ???? Detta är faktist 2003 och kvinnor kan också göra karriär!!!!!!
  • annawestergren
    HäxanSurtant skrev 2011-06-15 16:42:52 följande:

Alltså Beige är ju neutralt men du kanske vill satsa mer på Goth-blotten den nya trenden som kickade in i Maj i år? Då är det helt okej med stora röda rosor på en svart spetsrock... Problemet där är att målgruppen minskar! 

Alltså 18-28 i hundår tänkte du då? Det är väl okej antar jag... Inte för att jag tror att dom är så roliga då reaktionen kan bli at dom börjar suga på tuttarna i tron att det är mat!
  • annawestergren
    LucyStacy skrev 2011-06-15 16:46:51 följande:
    Har du missat helt vilket årtal detta är elllelr ???? Detta är faktist 2003 och kvinnor kan också göra karriär!!!!!!
    Ja precis, men kvinnor är väl ändå att ta i!! Häxan föredrar nog att fortsätta vara häxa! Eller ja.. blottare...
  • When the Raining Ends

!? Får kvinnor JOBBA nu också!? Vad fan.. Det dröjer väl inte länge till de få köra bil ockkså..

• LucyStacy
    HäxanSurtant skrev 2011-06-15 16:45:00 följande:
    Som typ sociopat linjen på högsklan menar du? Eller räcker socialpedagog eller socionom, vilken skall man gå?

Jag har ju ingen snopp som man kan saxa av, har inte ens en stor utmärkande klitta de kan försöka kapa, så just den biten känns ju trygg faktiskt.
    Du kan höra med arbetsförmedlingen och se om du kan få någon coach som kan hjälpa dig med ditt yrkesval. Det kan hända att du får praktisera utan lön. Som praktikant har du inte regnrock utan ett helt vanligt förkläde, vilket oftast är svårare att ta av. regnrocken står för uppgradering inom yrket. Till en början får du också ha på en clownnäsa så det ser ut som om du har herpes i näsan.

Var inte så lugn för det. En kollega till mig fick ett lönnlöv i clittan när hon sjöng Lustans Lakejer-låtar.  
Svar på tråden Blottare??? :-o