• Charlotte1987

    Hjälp mig retuschera min bild


    Det är jag själv vars ansikte syns och jag skulle vilja förstora upp det här fotot men det är en sak som stör mig.
    Mitt hår som inte riktigt är som det ska, jag menar den där toffsen som sticker ut på vänster sida. Den vill jag inte ha där. Jag är inte riktigt haj ännu på photoshop men jag har försökt det jag känner till att fixa men det ser fejk ut, alltså man ser allt för fina kanter där jag tagit bort hår. Jag vill gärna att det ska se så naturligt ut som möjligt.
    Jag har photoshop cs5, så om någon kan hjälpa mig hur jag ska fixa mitt hår blir jag lycklig!
  • Svar på tråden Hjälp mig retuschera min bild
  • inze

    Hur gör du när du inte blir nöjd? Jag jobbar ofta med klonverktyget när jag vill ta bort något på en bild. Finns säkert andra sätt också men de behärskar jag inte riktigt. Nu var din bild väldigt liten. Om man har en mycket större bild är det lättare att få det bra.


  • Charlotte1987

    Hej! Jo min bild är liten just här eftersom jag inte kan ladda upp en större :/
    Jag använde också kloningsverktyget men på nära håll ser man hur onaturligt det blir :S Eftersom jag hade tänkt att framkalla det här fotot så kommer det att synas :(

  • skorpionen80

    Jobba med en väldigt liten pensel, gärna inte en helt solid utan ha den lite genomskinlig. Måla dit bakgrund över tussen och måla dit lite hår i kanten. Se om du kan följa några hårstrån som du låter ligga kvar. Gör du en kant där inget sticker ut kommer det se onaturligt ut. Här testade jag fixa till det, blev inte helt bra men å andra sidan tog det någon minut bara...


Svar på tråden Hjälp mig retuschera min bild