• Anonym (FULT)

Grannen har målat sitt hus SVART!

Höll på att tappa haken när jag kom hem från en kortare semester! Grannens hus är svart! Helt svart! Ser fruktansvärt ut! Vem vill ha ett svart hus? Får man ens måla i en färg som utmärker sig så? Ska jag tvingas se deras kolsvarta hus nu i flera år

Vet inte vad jag vill...kanske lite sympati?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 05:52
    Detta var tidigare ett vitt tegelhus! Nu är det kolsvart överallt..inga vita knutar här! ALLT är svart och inte alls så snyggt som de bilderna ni lagt in! De husen är ju riktigt snygga och hade gärna bott där...jag blir mer förvånad varför han vill ha allt svart...lister, veranda, knuten,taket...allt! Visste faktiskt inte ens man kan måla ett tegelhus...

Så kul så många stör sig på mitt inlägg
    Ja ush sånt tråkigt liv vi har...vi får avslag för carporten ligger 10 cm för nära dem och de vill intr störras av den men vi blev inte ens tillfrågade ang färgen? Vi pratade med grannen om carporten och de vek sig inte en tum på att de INTE ville se den där! Grannsämja? Är det det han håller på med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 13:19
    Nu har jag ringt kommunen och jag är tydligen den TREDJE nu från gatan som hört av mig! Finns INGET lov om färgen från kommunen och de ska starta en utredning nu Ja se så går det när man inte följer lagarna!!!
  • Svar på tråden Grannen har målat sitt hus SVART!
  • Anonym

Om du vill ställa till det för dem kan du ju ringa kommunen och se om de får göra så. På vissa ställen måste man ha bygglov för att ändra fasadfärg, och skiljer det sig mycket från resten i ert område så kan det ju vara att det inte är Ok att grannen gör så. Eller så vänjer du dig efter ett litet tag :)

• Krake

Du kan ringa kommunen och fråga om de fått bygglov. Det måste man nämligen ha för att måla sitt hus (i en ny färg).

Om det är en arkitektoniskt och/eller kulturhistoriskt värdefull miljö förstår jag dig, annars känns det som en sak där man får "sköta sig själv och skita i andra" faktiskt. Plantera en häck.

Moster, inte monster.
  • Anonym

Är det verkligen helt kolsvart? Finns ju fler nyanser av svart, har en grannes vars hus är svart och det är jättefint både ut- och invändigt. Smaken är väl olika. Själv tycker jag att röda hus ser förfärliga ut, rött får mig att tänka på galenskap och ilska.

• Anonym (FULT)

Jodå det är kolsvart! Var vitt tegel innan med snygga beiga gavlar och en snygg beige/roströd verenda...nu är precis allt svart! Grannområdet går i vitt / rött så detta hur sticker ju ut väldigt mycket nu.

• Anonym

Det kanske ser skumt ut på ett gammalt tegelhus, men annars är väl svart en modefärg på nybyggda hus de senaste åren!? Här finns det massor av svarta hus, ofta i väldigt modern byggstil.

• Anonym (FULT)

Detta är ett tegelhus från 40-50 talet!

• Modesty Blaise

Själv tycker jag att det är förjävligt att man i Sverige köper sig fristående hus/villa och sedan ändå inte har rätt att ha det jävla huset som man önskar ha det. Det irriterar mig så mycket att jag knappt kan andas när jag tänker på det. Grannar, stadsarkitekter och annat löst folk ska bestämma hur husets exteriör ska se ut. Fascism. 

"Ska jag tvingas se deras kolsvarta hus i flera år nu "

Bjäbb, bjäbb, bjäbb.
    Ja, jag tycker det är helt rätt om du skulle tvingas göra det. De tvingas ju se på dig i flera år, och du kan ju mycket väl vara mycket fulare än vilket ruttet hus som helst.  

• Fr1dlyst
    Modesty Blaise skrev 2011-06-16 07:52:40 följande:
    Själv tycker jag att det är förjävligt att man i Sverige köper sig fristående hus/villa och sedan ändå inte har rätt att ha det jävla huset som man önskar ha det. Det irriterar mig så mycket att jag knappt kan andas när jag tänker på det. Grannar, stadsarkitekter och annat löst folk ska bestämma hur husets exteriör ska se ut. Fascism. 

"Ska jag tvingas se deras kolsvarta hus i flera år nu "

Bjäbb, bjäbb, bjäbb.
    Ja, jag tycker det är helt rätt om du skulle tvingas göra det. De tvingas ju se på dig i flera år, och du kan ju mycket väl vara mycket fulare än vilket ruttet hus som helst.  
    Haha klockrent..
    Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Anonym

Men hur blev det kolsvart när det är tegel? Har dom ansträngt sig och satt träpanel? Fult är det, men jag skulle inte bry mig.

Svar på tråden Grannen har målat sitt hus SVART!