• Anonym

Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(

Jag har alltid kunnat slappna av när jag onanerar. Jag har använt det för att kunna somna när jag är stressad, mildra smärta osv. Jag kom på idén att onanera när jag föder barn för att kunna slappna av bättre. Jag kan dessutom få multipla orgasmer vilket jag förstår är oanligt. Vad som händer när jag föderär att barnmorskan bland annat kallar mig pervers. Vilket jag tänker anmäla. Jag hade faktiskt en lätt förlosning trots att det var min första....

Vad anser ni om hennes beteende? Har inte jag rätt till att göra vad som lindrar min smärta. Vad anser ni?

• Svar på tråden Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(
  • Queenie70
    Butterscotch skrev 2011-06-17 21:31:05 följande:
    Ts skriver ju att förlossningen bara tog en halvtimme. Varför tror ni att barnmorskan väljer att vara kvar "i onödan" när ts vill onanera? För att retas? Eller för att vara taskig?
    Hon kanske hade ett stort behov av att moralisera som så många verkar ha...syns ju tydlig i tråden.
  • Lillapålandet08

Könsdelarna i sig själva är ju inte sexuella ting det är ju först när man börjar stimulera sig själv som det blir en sexuell handling. Det skulle ju t ex inte vara så lämpligt om den gynekolog eller barnmorska såg kön hela dagarna och tänkte att det var sexuellt att titta på.

• Butterscotch

Till #1101: ok, du tror så. Det gör inte jag. Jag tror att hon var tvungen att vara kvar i rummet för att kunna utföra sitt jobb, och det är med det som utgångspunkt som jag skriver i tråden. Tror man att hon bara ville moralisera svarar man förstås annorlunda.

• MiaMammut

hi hi... Håller ni på än o tjafsar?? Det är väl bara att inse att detta kan ältas i evighet, det kommer aldrig bli en samstämmighet. Man får vara överens om att vissa tycker si och andra tycker så, och sen är det bra med det, man måste avsluta o gå vidare! Var och en blir salig på sin tro.

Det finns inget objektivt rätt eller fel i detta, i så fall hade ju inte diskussionen varit så het. Det hade varit roligare med en röstning för att se hur många så tycker si och hur många som tycker så!!

• Pigeon
    MiaMammut skrev 2011-06-17 21:41:20 följande:
    hi hi... Håller ni på än o tjafsar?? Det är väl bara att inse att detta kan ältas i evighet, det kommer aldrig bli en samstämmighet. Man får vara överens om att vissa tycker si och andra tycker så, och sen är det bra med det, man måste avsluta o gå vidare! Var och en blir salig på sin tro.

Det finns inget objektivt rätt eller fel i detta, i så fall hade ju inte diskussionen varit så het. Det hade varit roligare med en röstning för att se hur många så tycker si och hur många som tycker så!!
    Så är det säkert, att vi aldrig kommer överens. Men det är intressant att diskutera! Tycker det vore kul om det visar sig i framtiden att detta blir en jättevedertagen metod.
  • Queenie70
    Butterscotch skrev 2011-06-17 21:39:55 följande:
    Till #1101: ok, du tror så. Det gör inte jag. Jag tror att hon var tvungen att vara kvar i rummet för att kunna utföra sitt jobb, och det är med det som utgångspunkt som jag skriver i tråden. Tror man att hon bara ville moralisera svarar man förstås annorlunda.
    Oavsett om hon nu var tvungen att vara kvar i rummet, så är det hennes uppdrag att ge mamma och barn en så bra och trygg förlossning som möjligt. Om man i det yrket och i den situationen blir så uppbragd att man kallar en födande kvinna för pervers när hon masturberar sig till smärtlindring så har man valt fel yrke. Har svårt att tro att kompetenta barnmorskor skulle reagera så juvenilt faktiskt. Och det har ju som sagt varit flera BM i tråden som sagt att detta skulle varit helt ok för dem. Jag anser BM agerande typ 1000 gånger mer stötande än TS agerande.
  • Butterscotch

Jag anser inte heller att det var ok på något vis att kalla ts pervers. Dock borde hennes önskan om att inte behöva titta på när någon onanerar respekteras.

• Lillapålandet08

Googlade på engelska och hittade lite:

"Imagine if this became the standard practice for delivery? Quiet room, dim lights, husband kissing his wife, massaging her perineum, whispering sensual words to her, all while she’s in a dreamlike state of ecstasy. And as the baby is crowning, the new mom is masturbating and experiencing a clitoral orgasm, bringing much needed blood and reparative nutrients to the genital region, so that instead of tearing, her perineum is flushed with blood, preventing damage to her sensitive, sensual tissues"

Känns totalt främmande för mig personligen men ur det här perspektivet kan jag se att det säkert kan vara något för andra.

Men att göra det i samma rum som barnmorskan är otänkbart. På förlossningen är barnmorskan ansvarig för förlossningen och om hon går ut under själva utdrivningen så begår hon ett tjänstefel även om mamman ber om det.
    Metoder som "avviker" från standard måste man vara överens om från början. Vi har ett väl reglerat patiensäkerhetstänk i sverige och vi har bland världens säkraste förlossningar. Vill man ha en alternativ förlossning har man naturligtvis rätt till det, men då får man helt enkelt tulla lite på säkerheten.
  • Queenie70
    Lillapålandet08 skrev 2011-06-17 21:51:58 följande:
    Googlade på engelska och hittade lite:

"Imagine if this became the standard practice for delivery? Quiet room, dim lights, husband kissing his wife, massaging her perineum, whispering sensual words to her, all while she’s in a dreamlike state of ecstasy. And as the baby is crowning, the new mom is masturbating and experiencing a clitoral orgasm, bringing much needed blood and reparative nutrients to the genital region, so that instead of tearing, her perineum is flushed with blood, preventing damage to her sensitive, sensual tissues"
    Känns totalt främmande för mig personligen men ur det här perspektivet kan jag se att det säkert kan vara något för andra.

Men att göra det i samma rum som barnmorskan är otänkbart. På förlossningen är barnmorskan ansvarig för förlossningen och om hon går ut under själva utdrivningen så begår hon ett tjänstefel även om mamman ber om det.
    Metoder som "avviker" från standard måste man vara överens om från början. Vi har ett väl reglerat patiensäkerhetstänk i sverige och vi har bland världens säkraste förlossningar. Vill man ha en alternativ förlossning har man naturligtvis rätt till det, men då får man helt enkelt tulla lite på säkerheten.
    Ehh....Nej, hon begår tjänstefel om hon VÄGRAR avlägsna sig om föderskan ber om detta. Finns ingen lag som tvingar en att ta emot assistans vid sin förlossning...
  • Lillapålandet08

Så vill jag poängtera att jag ser onani som något väldigt hälsosamt och bra.
    Det är tragiskt att vi i samhället har en syn på kvinnlig sexualitet som något utan värde, så till den grad att det finns kvinnor som aldrig njuter av onani eller sex.

Jag tycker dock, oavsett situation att man ska respektera att andra inte ska behöva vara delaktiga om de inte vill.

Svar på tråden Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(