Endometrios?
Hej!
Jag har haft två missfall, kanske inte anses som många, men jag har efter det börjat läsa en massa och har så många funderingar kring endometrios. Hoppas på att nån kan svara...
Jag har inte haft särskilt ont när jag har mens men har väldiga problem med min mage, ofta förstoppad och magen är ofta som en boll. Jag har alltid trott det har varit IBS. Har även under lång tid haft problem med kisseriet, känns som jag har urinvägsinf. Under min senaste graviditet innan missfallet hade jag väldigt ont i bäckenet. jag känner även smärta vid ägglossning och samlag ibland.
Eftersom jag har lite läkarskräck så har jag bara kollat upp min urinblåsa med ultraljud en gång och de hittade inget. Mina smärtor har inte varit jättesvåra så därför har jag hela tiden tänkt att jag bara inbillar mig men nu efter två missfall känner jag att jag vill kollas upp och utredas. Jag tror det kan bli svårt för mig att övertyga en läkare att göra en titthålsoperation på mig med dessa symtomer och endast två missfall.
Men jag undrar hur ni andra har lyckats få eran diagnos, kan man söka privata läkare och få hjälp, eller är den gyllene regeln att man måste ha haft tre missfall innan utredning??