Linnea84a skrev 2011-06-16 16:39:57 följande:
ja jag har pott tränat mina men ibland så blir det bakslag och då har jag väntat tills de har velat igen, finns ingen anledning när de faktiskt BARA är 2½ år att stressa fram det...min kille håller på just nu, han vill inte ha blöja, han vill gå på toaletten men det sker fortfarande många olyckor. Min första pojk blev blöj fri när han var 2 år å 4 månader, den andra som håller på nu blir 3 i oktober.
Jag hade aldrig tvingat mina barn, däremot uppmuntra!!
Tyvär som med det mesta andra som hör barn till så *tävlar* varenda morsa om sina ungar nu, han var si å så gammal när han gjorde det, si å så gammal när han fick gröt första ggn mm...Han lär INTE vara den enda 2½ åringen på förskola med blöja!!
Det e samma med föräldrar som tvingar sina barn att ligga i egna sängar mm...det kommer! inte kommer barnet sova hos sin mamma när han är 10 år iaf å inte lär de kissa i blöja när det är 6 år(om de e friska vill säga)
Men de klart enligt Fl så e man ju en bättre mamma om ungen e blöjfri när den är 1....
Usch vad tråkigt att komma med den inställningen som du har

.
Det har ju varit hur bra stämning i just den här tråden som helst, ingen som "tävlat" eller kritiserat eller sagt att barnet borde vara blöjfri när han var ett. Faktum är att nästan ingen ens nämt en ålder.
Om du har så mycket agg mot FL att du bara måste kritisera medlemmarna, även i en tråd med goda råd och bra stämning, så kanske det är dags att ta en paus?
Försök hålla en positiv inställning istället till saker och ting! Du skall se att det gör vardagen lättare