Jag dömmer ingen här som låtit sin 2 åring åka flumride, alla barn är olika, utvecklingsnivå, mognad osv.
Min 2 åring hade jag dock inte åkt med, känner inte att han är redo för det, tror att han skulle bli väldigt rädd..
Jag själv skulle vara rädd att pojken skulle få panik i sista backen speciellt och kanske försöka ställa sig upp eller bli helt hysterisk.
Finns väldigt mkt annat man kan åka med sin 2 åring, vi va där igår och åkte, han klarade tyvärr inte längdgränsen på 90 cm, det såg till och med ut att han va några cm från 90 tyvärr, men undra om deras mått stämde, för vi mätte hemma, och då va han precis på gränsen.
Men vi åkte kaninresan ( en favorit, som colorado fast anpassat för små barn), ponnyexpressen, trummeliten, drakbåtarna, sagoslottet, farfarsbilarna. Vi missade tyvärr dom små båtarna man kan åka, tror dom ligger högre upp vid flumride eller liknande. Dom fick man åka om man va under 90 cm.
Pojken va skit nöjd med detta, han ville ju dessutom åka grejerna om och om igen.
Va perfekt att åka igår, strålande sol och lagom med folk, va inte mkt köer på barngrejorna, vissa kunde han gå om o åka direkt. Men är man 90 cm får man ju åka väldigt mkt! Det får vi göra nästa år.
Rekommenderar att köpa nån form av åkband till vuxen om man tänkt att åka mkt, kupongerna skit dyra 20 spänn st. Finns inte rabatthäften längre med flera kuponger i som man kunde köpa förr tyvärr.
Nästa år ska vi göra så att vi köper entré och åkbiljetter på nätet innan vi åker dit, så man slipper köa, för våran 2 åring hatade att stå i kö, han bara grät o skrek och skulle gå före, helt omöjlig, blev ju kö i entren och till biljettkassorna.