Raskask skrev 2011-06-22 09:30:50 följande:
En tvååring sitter ju inte själv i flumride. Inte heller sätter man väl sig med sitt barn i en bergochdalbana som första åkattraktion får man hoppas. Inte ens en liten bergochdalbana som Flumride. Så svårt är det inte att få ett hum om ens tvååring gillar när det är fart eller om det är en person som föredrar lugnare upplevelser. Jag har en av varje och det har aldrig varit svårigheter att se vilka attraktioner som passar vilket barn. Rent krasst är det väl också så att man inte sätter barnet först i båten och det har därför inte något större hum om att det kommer en liten backe på slutet.
Självklart sitter en tvååring inte själv, det påstod jag inte heller. Och jo visst, man känner sitt barn och dess begränsningar bäst, eller hur? Men du kan aldrig förutse hur ett barn, som verkar väl moget och lugnt, kommer att reagera väl "på plats". Man kanske har andra, större barn med sig i samma båt, som helt plötsligt får panik och plötsligt vill gå ur båten, precis som kvinnan i länkarna och samtidigt har du fullt upp med att hålla din tvååring lugn. Jag tycker heller inte att det bara är "en liten backe" på slutet, högst upp så upplevs den ganska brant (inte för alla, men för många). Du gör ju självklart den bedömning du tycker känns rätt, för ditt barn. Jag anser dock att MITT barn inte lider av att vänta några år på att åka flumeride.