Inlägg från: Flerbarnstokan |Visa alla inlägg
  • Flerbarnstokan

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag har varit i 7+0 utan att bebisen synts på Vaginalt UL, en vecka senare såg de utan problem på UL och kunde inte förstå att de inte sett något en vecka tidigare. Har dock även varit med om att en graviditet börjat men avstannat, blir då missfall eller missed abortion. Så det kan vara svårt att säga. Men är du bara kring 4+0 är det inte alls konstigt att de inte såg något på UL. Däremot lite oroande att de inte fick utslag på gravtest... Vore bättre om du fått göra blodprov så de kunde se HCG i det.

• Flerbarnstokan
    Anonym (????) skrev 2011-06-17 19:24:51 följande:
    Man ser alltså inte något på vul om det bara är i v 4?
    Jag fick göra blodprov innan jag gjorde vul osv,men dom sa ingenting om det.
    Det ändå sköterskan sa innan vi gick in till en annan avdelning va Lycka till! Det kändes konstigt men kanske bara jag som inbillar mej.
    Läkaren sa oxå att jag hade mycket flytningar,vilket jag har med tjocka flytningar men det kanske inte har nått med det att göra,läste någonstans att man har tjock slemhinna när man är gravid? Kanske inte har nått samband.
    Tycker att du bör ringa upp till den avdelning du var på och be att få svar på vad du hade för HCG nivåer så att de kan jämföras med hur höga nivåer du borde ha. Dock kan man ha höga niivåer av HCG om man har råkat ut för en missed abortion.
Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?