• Anonym (????)

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag är i världens chock.. Jag är så förvirrad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    För några dagar sen så gjorde jag ett gravtest då min mens inte har kommit än,gravtestet visade ett super svagt streck(alltså gravidstrecket). Jag vart osäker så jag gjorde ännu ett test lite senare,detta visade samma fortfarande svagt.
    Va ännu osäker så köper andra test av ett annat märke som ska vara bättre, provar igår på kvällen och det blir ett + fortfarande svagt men man ser klart att det är ett + och som i bruksanvisningens bilder visar så är man = gravid.
    Vi blir såklart eld och lågor här hemma och är otroligt glada för att vi ska ha barn.

Idag får jag världens smärta i magen och det hugger så fort jag rörde mej i "tjejmagen" ,vart givetvis jätte orolig så jag ringde till Kvinnokliniken och rådfrågade vad det kunde vara,talade om att jag var tidigt gravid. Jag fick komma och kolla så allting var ok.
    Gör ännu ett gravtest innan jag åkte in till Kvinnokliniken (va så otrolig chockad så jag var bara tvungen att se igen att det verkligen va så). Väl inne på Kvinnokliniken så känner läkaren på magen och säger att din livmoder är inte så stor,du är nog väldigt tidigt gravid,kanske runt 4 veckor, sedan gör läkaren ul och håller på en bra stund och säger tillslut att jag hittar ingenting? Jag kollar chockat på honom och utbrister att jag har 4 st posetiva gravtest hemma hur går det till då?

Får göra ännu ett gravtest där men det visar negativt (??)
    Jag fattar ingenting och är bara upprörd nu och jag vill ha en förklaring på detta. Jag fick dock inte se gravtestet dom gjorde för visade det så svagt som det gjort hemma så får man titta nära att verkligen se.
    Läkaren hade ingen bra förklaring på hur det kan ha visat positivt för mej hemma.
    Så jag gick därifrån med den "roliga nyheten" att jag hade urinvägsinflamation.... ingen bebis i magen..
    Och urinvägsinflamation kunde inte påverka gravtest sa läkarn..

Någon som har en förklaring på detta? Någon mer som vart med om detta? Jag har ju ändå gjort 4 test och alla likadana..? Jag är hel förvirrad..

• Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?
  • Anonym

Usch vad jobbigt. Men att inget syns är inte konstigt om det är väldigt i graviditeten.

Dock hur lång tid (dagar) har det gått mellan första och sista gravtestet du tog. Är testen fortfarande lika svaga hemma? HCG som testen mäter ska ju stiga = strecken bli starkare med några dagars mellanrum. Är strecken under flera dagar lika svaga är det ett tecken (behöver inte alltid vara så men oftast) att ngt inte är som det ska och att det inte är en fullgod graviditet.

Jag fick svaga test som inte blev starkare som de skulle (de blev starkare mn för långsamt) och vid VUL hittades inget i livmodern. Visade sig sedan vara ett utomkveds. Nu behöver det ju verkligen inte vara så för dig. Men ta ett nytt test om några dagar igen.

• Flerbarnstokan

Jag har varit i 7+0 utan att bebisen synts på Vaginalt UL, en vecka senare såg de utan problem på UL och kunde inte förstå att de inte sett något en vecka tidigare. Har dock även varit med om att en graviditet börjat men avstannat, blir då missfall eller missed abortion. Så det kan vara svårt att säga. Men är du bara kring 4+0 är det inte alls konstigt att de inte såg något på UL. Däremot lite oroande att de inte fick utslag på gravtest... Vore bättre om du fått göra blodprov så de kunde se HCG i det.

• Anonym

Har hänt mig flera gånger, det har blivit tidiga mf, hormonerna försvann "direkt" så då KK tog blodprov för att kontrollera hcg har det flera gånger varit under 2 i värdet dvs inte gravid =(. vid första droppen blod har mina gravstester sedan visat minus,

• Mariaaa

Du är jätte tidigt i graviditeten. Man brukar inte se något då. Så oroa dig inte :) ett + är alltid ett + så grattis :)

• Modesty Blaise

Det är ju väldigt märkligt att läkaren inte har en bra förklaring eftersom det ju är välkänt och relativt vanligt med ofostriga graviditeter. Nu behöver det förstås inte vara så för dig, det kan kanske i stället vara så att du är för tidigt gravid för att de ska kunna se något. 

• Anonym
    Mariaaa skrev 2011-06-17 19:20:59 följande:
    Du är jätte tidigt i graviditeten. Man brukar inte se något då. Så oroa dig inte :) ett + är alltid ett + så grattis :)
    Fast det stämmer ju verkligen inte. Eller jo ett plus är alltid plus men flera skitsvaga plus flera dgr i rad betyder ofta missfall, ofostrig gravidtet, utomkveds eller annat tråkigt.
  • Anonym (????)
    Flerbarnstokan skrev 2011-06-17 19:01:33 följande:
    Jag har varit i 7+0 utan att bebisen synts på Vaginalt UL, en vecka senare såg de utan problem på UL och kunde inte förstå att de inte sett något en vecka tidigare. Har dock även varit med om att en graviditet börjat men avstannat, blir då missfall eller missed abortion. Så det kan vara svårt att säga. Men är du bara kring 4+0 är det inte alls konstigt att de inte såg något på UL. Däremot lite oroande att de inte fick utslag på gravtest... Vore bättre om du fått göra blodprov så de kunde se HCG i det.
    Man ser alltså inte något på vul om det bara är i v 4?
    Jag fick göra blodprov innan jag gjorde vul osv,men dom sa ingenting om det.
    Det ändå sköterskan sa innan vi gick in till en annan avdelning va Lycka till! Det kändes konstigt men kanske bara jag som inbillar mej.
    Läkaren sa oxå att jag hade mycket flytningar,vilket jag har med tjocka flytningar men det kanske inte har nått med det att göra,läste någonstans att man har tjock slemhinna när man är gravid? Kanske inte har nått samband.
  • majsanna

Jag var på ultraljud när jag var i vecka 6+4 och läkaren såg ingenting. Sedan var jag på ultraljud igen i vecka 8+3 och då syntes hjärtat ticka.

Jag tror absolut att du är alldeles för tidigt i gravidteten för att det ska synas något. 

• Anonym (????)

Puffar,fler?

• Anonym

vecka 4 så syns det inget på vul alls. Ingenting. Du måste vänta till minst v. 7 för att kunna se något. Men dina svaga gravtest är lite suspekt. Kanske är det mf på gång eller inte. Man vet inte förrän det händer, tråkigt men sant. 

Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?