• Anonym

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Usch vad jobbigt. Men att inget syns är inte konstigt om det är väldigt i graviditeten.

Dock hur lång tid (dagar) har det gått mellan första och sista gravtestet du tog. Är testen fortfarande lika svaga hemma? HCG som testen mäter ska ju stiga = strecken bli starkare med några dagars mellanrum. Är strecken under flera dagar lika svaga är det ett tecken (behöver inte alltid vara så men oftast) att ngt inte är som det ska och att det inte är en fullgod graviditet.

Jag fick svaga test som inte blev starkare som de skulle (de blev starkare mn för långsamt) och vid VUL hittades inget i livmodern. Visade sig sedan vara ett utomkveds. Nu behöver det ju verkligen inte vara så för dig. Men ta ett nytt test om några dagar igen.

• Anonym

Har hänt mig flera gånger, det har blivit tidiga mf, hormonerna försvann "direkt" så då KK tog blodprov för att kontrollera hcg har det flera gånger varit under 2 i värdet dvs inte gravid =(. vid första droppen blod har mina gravstester sedan visat minus,

• Anonym
    Mariaaa skrev 2011-06-17 19:20:59 följande:
    Du är jätte tidigt i graviditeten. Man brukar inte se något då. Så oroa dig inte :) ett + är alltid ett + så grattis :)
    Fast det stämmer ju verkligen inte. Eller jo ett plus är alltid plus men flera skitsvaga plus flera dgr i rad betyder ofta missfall, ofostrig gravidtet, utomkveds eller annat tråkigt.
  • Anonym

vecka 4 så syns det inget på vul alls. Ingenting. Du måste vänta till minst v. 7 för att kunna se något. Men dina svaga gravtest är lite suspekt. Kanske är det mf på gång eller inte. Man vet inte förrän det händer, tråkigt men sant. 

• Anonym

Detta kanske är ett ypperligt exempel på varför man inte ska testa för tidigt? 

Jag tror dock att det är för tidigt för att se något på vul och att du KANSKE har ett missfall på gång om testen slutar visar positivt. Hoppas dock på det bästa. Det kanske var fel på läkarens test. Vem vet?

Man ska testa efter BIM testar man för tidigt så går man och oroar sig. Och sen om "mens" dyker upp så vet man att det är ett missfall. Hade du inte testat innan "mensen" så hade du trott det bara var vanlig mens och inte behövt bli upprörd över ditt mf eller mens eller var det nu är/var....

Ville bara säga, lycka till TS hur det än blir. Du tar dig upp igen efter ett mf. Det kanske tar ett tag men det går, kämpa vidare! {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

ja att inget syntes på VUL/UL är inte konsttigt alls. Men även i dessa fall ska testen sakta men säkert bli starkare och def inte neg hos läkaren.

Det är konstigt att dina gravtest är så svaga och inte blir starkare. Det tyder på att ngt inte stämmer tyvärr.

• Anonym

Men även om inte själva fostret syns så syns ju graviditeten genom att man kan se en gulsäck i många fall eller att man ser att det finns fostervatten och att livmodern blivit större.

Om de inte kunde se någonting alls så tror jag tyvärr inte att ts är gravid, annars hade de sagt att det för tidigt att kunna se fostret.

• Anonym
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 09:30:05 följande:
    Det ända läkaren sa innan han kolla med vul, när han kände på min livmoder va att jag kanske bara va runt v 4 ca.
    Jo, men det är vad han kan se när du gör VUL som räknas. Att han sa v.4 är nog för att din livmoder utanpå kändes precis som vanligt. Men om du skulle haft din mens för 20 dagar sedan så skulle du ju vara i slutet av v.5 och då borde han se "något", även om han inte kan se fostret.
  • Anonym

Ah ok men då är du kanske en av de få sk lghormonarna. Hoppas det. Men jag tycker som ngn annan skrev att även om de inte kan se ngt foster eller ens hinnsäck så tidigt så borde de åtminstone kunna se en förtjockad slemhinna. Men ring och hör om ditt hcg på måndag, det ska finnas kvar helt klart i din journal och be dem förklara mer om vad vulet visade eller ej. Bra du ska ta ett digitalt så du får det svart på vitt också hemma. Testen med streck har ju en förmåga att förvilla.

• Anonym
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 09:17:19 följande:
    Jag skulle ha haft mens för ca 19-20 dagar sen så den är ju sen..
    Jag grubblar som bara den på det här,jag vill ha ett svar. Nu har det kommit så mycket olika inlägg på vad det kan vara så det snurrar riktigt i huvudet nu.
    Jag är väl inställd på att det är ett missfall just nu men jag har ännu inte gett upp hoppet eftersom det kan vara alldeles för tidigt som m¨nga skrivit och däför inte visade nått på ul.

Tack! Det känns skönt att det finns vänliga människor som bryr sej Glad
    Ja men om mensen är sååå sen så tror jag nog det är något på g... Om man får våga hoppas lite åt dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?