• asta66

Släkt på besök månadsvis

Gwempa skrev 2011-06-18 08:11:01 följande:
    Jag skulle nog få fnatt. 1-2 veckor åt gången räcker, annars skulle jag be dem hyra en närbelägen sommarstuga tex.
    Jag med!
  • asta66
    Notariatet skrev 2011-06-18 10:20:38 följande:
    Det olustiga är att min mamma som bor 15 minuter härifrån, får komma mer sällan för "det ska städas" först och det är för jobbigt just då. Och frun är rädd för skitprat annars om det inte är nystädat. När dom andra är här är det allt annat än städat. Sist när mamma inte fick komma blev hon sjuk och höll på att dö.

Mitt förslag är en stuga åt oss och en lgh till dem på samma område, men det passar inte deras tider och då får vi knappt plats i en bil. Nu är det redan fullt med gubben här.

Förut åkte alla till en ärvd större lgh i hemlandet, utan mig, vår dotter blev språkstörd av 100% främmande språk så det får inte upprepas. Själv vill jag flytta söderut till varmare vintrar och har hittat en del som har separat gästrum utanför, det kan vara bra om dom inte har nyckel till oss:)
    Det var så illa att frun inte ville ha intimt umgänge med dom här, fast dom verkar ha det, frun har ändrat sig tack och lov ;)
    Jo, att det måste städas innan svärmor har jag full förståelse för. för många svärmödrar kommer med kritik som sönerna inte verkar höra eller förstå. Att din mamma blev sjuk och höll på och dö för hon inte fick komma visar bara vilken martyr din mamma är. Eller manipulerande kärring. Är ledsen men ser det så. Att inte få som man vill i andras hem är självklart och nåt som gäller alla. Kan man inte hantera det är det nåt som är fel.

Varför måste ni ha gästrum om ni flyttar? Det är bara onödigt dyrt i mitt tycke.
  • asta66
    evaoregon skrev 2011-06-19 15:38:26 följande:
    Det är inte utan anledning som man här i USA säger "Guests, like fish, begin to smell after three days."  Jag klarar av att ha svärmor på besök så länge eller att besöka henne i tre dagar.  Månadsvis skulle jag inte klara av.  Vilket land kommer din fru ifrån?
    Finns även i Sverige!
  • asta66
    evaoregon skrev 2011-06-20 00:58:47 följande:
    Menar du ordspråket?
    Japp! Fisk och gäster luktar efter tre dagar. Och nåt om att de ska ut då.
  • asta66
    Notariatet skrev 2011-06-22 06:31:44 följande:
    3 dagar verkar lagom, dom tar över här, är ivägen och jag får hålla mig undan. Och min kära fru från ett grannland blir olycklig av allt tjafs då käften går i ett på honom. Men han är ju min pappa säger hon, han blir latare och dummare för varje år, 120 kilo tung.
    Han kan inte låta bli vår bil heller, vi har trasiga torkare ibak och hade fina ifram, då bytte han dom ifram.
    Förut lagade han god mat, nu är det skit och han äter färdiglagat!
    Jag har sagt till att dom ska fråga mig, nu köpte dom en barnsäng som var 30 cm för lång.
    Frun har smält en av mina bunkar på spisen, hon har efter år av tjat lärt sig att inte ställa något där, han gör samma fel och har glömt vad jag lärde förra året.
    Vi har fått ett gammalt barn.
    Han har fått en To do lista som han ville ha, bla annat att hugga ved men han vet visst inte hur man göreller vill lära sig. Lagom jobb för en gäst :)
    Verkar lite peddo också när flickan tas med ner i gästrummet men aldrig pojken :(

Han brukar sätta fart sista dagarna så han är välkommen åter, vi får se.
    Lås dörren!
  • asta66
    Notariatet skrev 2011-06-22 07:34:59 följande:
    Vilken?
    Ytterdörren! Varför släppa in de som bara parasiterar på er!
  • asta66
    Notariatet skrev 2011-06-23 02:47:46 följande:
    Ogenomförbart.
    Vilka bestämmer i ert hem? De som vill komma och parasitera hos er i månadsvis. Ni måste ju bestämma er vad som ni accepterar i ert hem. Vilka som får komma och under vilka villkor. Tills dess väljer ni att ha dessa människor hos er månadsvis.
  • asta66

Kära du! Vilket svärfamilj du har. Jag skulle gå upp i atomer om jag var du. Kan bara konstatera att du är en bättre och tålmodigare människa än jag.
    Du måste prata med din fru. Det är hennes familj som tar över er. Ser hon inte det. Att det är du och hon och era barn som ska vara den viktigaste familjen för henne. Att du lämnas utanför när de pratar ett språk du inte hänger med på. Det är rent oförskämt mot dig.
    Att ens ta med barn dit man inte kan gå ut säkert. Allt är ju absurt! Din svärfar verkar vara helt knäpp. Man styr och ställer inte i andras hem. Din fru valde dig och det måste dina svärföräldrar acceptera om de bryr sig om sin dotter. Man kör inte över sina barn och svärbarn på det viset.
    Att ockupera gästrummet är genialiskt. Vad skulle din fru säga om hon läste denna tråd?

Svar på tråden Släkt på besök månadsvis