• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    Wilowa skrev 2016-04-23 08:42:10 följande:

För många år sedan var jag till en naprapat och jag kände mig nästan misshandlad efteråt med massor av jätteömma punkter på ryggen. Därför drog jag mig lite för att uppsöka en igen, men det har jag gjort och jag ångrar det inte! Den jag har nu pillar lite försiktigt på mig, men jag känner det i hela kroppen...helt sjukt! Har ni inte varit till en bra naprapat, så kan jag verkligen rekommendera det, även om ni inte har lika stora problem som jag har. Hon har lyckats tagit bort spänningar som jag gått med MÅNGA år. Än är jag inte i mål, men det är stor skillnad! Fast jag klarar i alla fall att jobba ett par timmar per dag nu.

Igår köpte jag mig en ny cykel, så nu är jag på g mot mina 300km på cykel. Jag har ju bara 297 km kvar nu, så det går nog bra. Som tur var så har jag åtta veckor på mig, men jag tror det är en perfekt rehabträning för mig att cykla.

Jag går regelbundet eftersom mina ben är olika långa och jag har skolios, samtidigt som jag är lite överrörlig. Bäckenet blir snett och så får jag låsningar längst hela ryggraden. Tjejen jag går till är jätteduktig och känner min kropp vid det här laget.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2016-04-23 08:24:25 följande:
    Passa dig, snart så är du fullfjädrad crossfittare med neonfärgade strumpor och Reebok skor
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Betvivlar jag!
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-04-23 08:57:23 följande:

Betvivlar jag!

Det gäller att vara på sin vakt, helt plötsligt bara slår det till
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-04-23 06:44:19 följande:

Jag har ingen aning om vilket pass i ordningen... Men många är det. Har en dags cirkelträning i mitt program nu, rätt kul men skulle inte vilja ha så hela tiden. Ökar i frontböj och ligger nu på ATG 57,5 x 8 (x2 set). Gjorde dips för första gången på över ett år och har mer än tredubblat repsen. Känns riktigt bra!

Oj så bra! Mitt personbästa på frontböj är 55kg. På en repetition!
    Men jag verkar väldigt skevfördelad i min styrka. Klarar jo 100 i marklyft och gör en serie pistols hur lätt som helst. 
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-23 09:46:30 följande:
    Det gäller att vara på sin vakt, helt plötsligt bara slår det till
    Det bästa med crossfit för mig är inte träningsformen men gemensamheten och träningsuppföljningen! Vi är normalt kanske 5 st på en tränare och det ger väldigt bra coaching.. 
    Sen tycker jag det hjälper att det är fort och intenst. Lalla runt på ett gym i evigheter är inte min grej. Men så har jag neonstrumpor också!
  • Wilowa
    K grrl skrev 2016-04-23 08:52:11 följande:
    Jag går regelbundet eftersom mina ben är olika långa och jag har skolios, samtidigt som jag är lite överrörlig. Bäckenet blir snett och så får jag låsningar längst hela ryggraden. Tjejen jag går till är jätteduktig och känner min kropp vid det här laget.
    Det är samma för mig, men tidigare har jag tagit hjälp av en kiropraktor. Detta är mycket bättre, men kiropraktorn var bättre än den första naprapaten jag var hos.
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-04-23 09:57:39 följande:
    Det bästa med crossfit för mig är inte träningsformen men gemensamheten och träningsuppföljningen! Vi är normalt kanske 5 st på en tränare och det ger väldigt bra coaching.. 
    Sen tycker jag det hjälper att det är fort och intenst. Lalla runt på ett gym i evigheter är inte min grej. Men så har jag neonstrumpor också!
    Jag har aldrig testat crossfit, men håller med dig om gymmet. Fast jag har hittat ett bra alternativ i cirkelgymmet som Friskis har här. Enda nackdelen är att det bara är 17 bokningsbara platser, så ska man gå på det passet måste man boka på minuten när de släpper platserna.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-04-23 09:55:18 följande:
    Oj så bra! Mitt personbästa på frontböj är 55kg. På en repetition!
    Men jag verkar väldigt skevfördelad i min styrka. Klarar jo 100 i marklyft och gör en serie pistols hur lätt som helst. 
    Jag tror att alla har sådant de är lite extra starka i, för din del är det kanske baksida lår och höfter? Sen spelar antropometri också roll, hur man är byggd.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-04-23 09:57:39 följande:
    ...fast få av de jag tränar med lallar runt i evigheter. Jag tycker också att det kanvas kul med fort och intensivt, men det är ju inte direkt förenligt med mina mål.
  • Studentpappa

Jag fastnade successivt, tränade tidigare på ett byggargym men har väldigt svårt för steroidkulturen och extremt (i mitt tycke) fula kläder och tatueringar. Att de sedan var som grottmänniskor gjorde väl inte saken bättre. Hittade då ett litet gäng som tränade för sig själva och hade roligt och var trevliga mot varandra. De ena gav det andra och när det dök upp en möjlighet att bygga ett eget gym i egen förening och lokal var valet enkelt.

Det hade lika gärna kunnat vara en atletklubb antagligen, men när belöningssystemen går apeshit efter en galen wod är det svårt att inte känna euforin crossfit ger Nu sen jag engagerade mig i styrelsen är nästan driften av klubben lika rolig som träningen men det ger tyvärr klart sämre träningsresultat då det tar så mycket tid att ordna med allt.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!