• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-09 23:45:15 följande:
    Jag stillade dock min abstinens lite genom att promenera en runda, samt göra lite plankan. Förhoppningsvis blir det träning i morgon eller någon annan dag i veckan. I värsta fall får jag vänta tills på fredag då jag ska till Gävle och hälsa på en kompis som jobbar på Sats. Där blir det garanterat träning iallafall!
    Det ser ut som att du ändå gjorde en bra träningsdag. Plankan är bland det värsta jag vet, just för att den är så otroligt jobbig och tung (är inte speciellt stark just runt mage och rygg)....

Bra kämpat, säger jag!
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-10 06:51:45 följande:
    Jag hade en perfekt träningsdag och ätardag igår och hoppas så in in norden att dagen blir lika bra.

Mina morgonpromenader saknar jag och ju mer tiden lider och det blir kallare, desto närmre sambon kryper jag och vill inte gå ut. Men jag har som mål att gå ut minst en gång denna vecka.

Gårdagens ryggträning och jag har upptäckt att jag är en riktig liten fegis. Har tränat styrka i ca 7 år nu och testade på lite tyngre träning igår. När jag körde breda och smala lats var jag uppe i 65 kilo och det kändes förvånansvärt lätt. Så nu är jag taggad.

När gröten är klar är det ännu en dag på förskolan, men spring och lek med barn som gäller.... Man kan inte få mycket bättre motion!

Ha en bra dag alla!

Äpple
    Jösses, 65 kilo låter väldigt mycket! =)
  • Evenstar

hoppla, idag var jag fortfarande mätt när jag vaknade.
    Tog en snabbtur ut i skogen igår och hittade himmelriket. Det var gult överallt. Stora matiga kantareller. När jag rensat dem och de var reda att förvällas vägde jag dem och 2.6kg rensade kantareller är inte fy skam.
    Så förutom att förvälla och frysa fick det bli några till middag,

Det blev en trerätters för mig och maken.
    Calamare och aioli
    Oxfilepasta med kantareller och parmesan
    Tiramisu
    Och sen lite naturgodis och chips.
    Till det såg vi Black Swan.
    Mysig kväll. :)

Träning igår blev biceps och mage.

• Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-10 07:17:23 följande:

hoppla, idag var jag fortfarande mätt när jag vaknade.
    Tog en snabbtur ut i skogen igår och hittade himmelriket. Det var gult överallt. Stora matiga kantareller. När jag rensat dem och de var reda att förvällas vägde jag dem och 2.6kg rensade kantareller är inte fy skam.
    Så förutom att förvälla och frysa fick det bli några till middag,

Det blev en trerätters för mig och maken.
    Calamare och aioli
    Oxfilepasta med kantareller och parmesan
    Tiramisu
    Och sen lite naturgodis och chips.
    Till det såg vi Black Swan.
    Mysig kväll. :)

Träning igår blev biceps och mage.

Älskar när man hittar sådana där guldställen!

Låter som en riktigt mysig kväll!

Alla talar om Black Swan, något du rekommenderar?
  • Evenstar
    Fattig student skrev 2011-08-10 07:27:34 följande:
    Älskar när man hittar sådana där guldställen!

Låter som en riktigt mysig kväll!

Alla talar om Black Swan, något du rekommenderar?
    Den är verkligen speciell - men klart sevärd.
    Natalie Portman är spektakulär.
  • ETSS

Godmorgon på er. I dag är jag taggad, och ska köra dubbla pass på en dag om inte något väldigt oförutsett inträffar.
    Förmiddagen viks åt en ordentligt powerwalk, på kvällen blir det styrka armar/axlar, rygg, mage. Håller på att ha en riktigt okej överkropp nu och början till midja, stussen helt okej på benen syns muskelrörelser Glad
    Har fortfarande samma problemområden dock; insidan av låren och magen.
    Jag tränar oftast på ett eller annat vis 6 dagar i veckan. Varannan dag över/underkropp och en eller två gånger i veckan en powerwalk. Hur lång tid tar det innan man börjar se några resultat där?

• godisgrisen

God morgon

Har helt sjuk träningsvärk i axlarna sen i måndags....gött

Laddar för ett benpass nu på förmiddagen, ska bara låta frukosten smälta lite först

• ETSS

Hjälp jag kommer mig inte ut.. och det var ju dubbla pass som gällde idag..

• Gryndrömmen

Hej alla! Nu är jag tillbaka från semestern, välgödd ;) drog på mig en förkylning from hell.. Har kunnat träna en dag.. :( idag blev det boxteknik med min pt :) han är hård men rättvis, riktigt bra på att psyka fram energi hos en.
    Hoppas ni har det bra!! Kram

• Primrose

Nu börjar jag längta efter gymmet rejält! Har inte tränat på över en vecka och inte ordentligt på flera veckor, i gymmet och det känns så ovant. Nu förtvinar musklerna. Nej, men skämt åsido, nu hoppas jag kunna träna litet ordentligt utan att behöva få diskbråcksutbrott igen. Maten ska jag också vara bättre, eller snarare bättre på att hålla mig borta från "godsaker".Drömmer På lördag eller söndag åker vi tillbaka till stan, sonen och jag och då blir det nog ett pass på kvällen.

Nu ska vi ut och leta kantareller, tänkte jag. Jag har t o m hittat några på vår egen tomt. Jag gillar att traska omkring i skogen, märker jag. Vi är ju nya stugägare och innan jag nu går i skogen igen hade jag inte gjort det på ca 20 år, inte plockat bär och svamp, i alla fall.

Evenstar: Vilket fynd! 2,6kg!! Otroligt!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!