Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Efter morgonens armpass väntar en dag med vila och kusinbröllop imorgon. Ska bli skönt efter 8 pass på 7 dagar.

Trevlig helg på er allihop!

• Beckaa

Jag var helt utslagen i morse så morgonträningen uteblev. Nya tag ikväll med andra ord..

• Beckaa

Jag är också träningsvilande efter operation. Tråkigt, men det är väl bara att snällt vänta tills det är läkt. *stämmer in i gnällandet*

• Beckaa

Jag är inte heller vidare aktiv i tråden, men snart kan jag nog komma igång igen efter operationen. Återstår att se hur mycket kondition och muskler som finns kvar efter veckor i sängläge! Längtar efter att komma igång igen!

• Beckaa
    Kalasbraigt skrev 2011-11-12 09:51:30 följande:
    Blivit 4 pass den här veckan! Jag är dock sugen på lite löpning idag. Jag ska ut ikväll, kommer bli måååånga glas vin då. Är det helt onödigt att träna då? Skulle kännas så skönt att tajta musklerna lite innan den supertajta klänningen jag ska ha, haha :) Försökt hitta info på nätet men hittar inga seriösa källor :/ Vissa säger att det är farligt att träna samma dag som man ska dricka, andra säger att det är okej men inte tar lika bra som när man inte dricker alkohol. Hmmm. Någon som vet?
    Det är snarare dagen efter du ska ta det försiktigt och låta kroppen återhämta sig, så kör gärnet idag du!
  • Beckaa
    LittleMissSunshine skrev 2011-11-13 13:04:06 följande:
    Tjoho, en ny här =) Tänkte slänga in en fråga om någon vet hur man bäst tränar bort det där armhålefettet...det som väller över när man har tighta tubklänningar på sig...det som sitter över brösten till höger typ :D

Är det bara armhävningar som gäller eller?

Sedan vet jag ju att man inte kan punktförbränna utan att jag måste ha cardio, men tänkte bara om det finns några speciella övningar.

kombinera tung styrketräning för hela kroppen (ser knasigt ut om man bara tränar vissa delar av kroppen) med cardio ska du se att du blir fastare över hela kroppen. Variera träningen så tröttnar du inte och var inte rädd för tunga vikter, det är de som gör tricket och nej, du kommer inte se biffig ut genom hård styrketräning.

Lycka till!
  • Beckaa
    bandit skrev 2011-11-13 19:00:28 följande:
    Whaaaa, jag är så GLAD! Idag har jag tagit mig förbi mitt delmål (att springa en km) och tog mig på en gång till att springa 2.8km - i ett sträck! Whoop whoop! Jag tror inte jag har sprungit så långt utan att stanna sen jag var lite.
    Grattis, bra kämpat!!
  • Beckaa

Flickor, nu ska ni få höra vad jag just åt! Kesoplättar, vilket visade sig vara hur mumsigt som helst!

Recept för 2 portioner
    250 gr keso (en liten burk)
    2 ägg
    3 msk vetemjöl (eller annat grövre mjöl om så önskas, jag använda råg)
    salt, svartpeppar
    smör till stekning

Rör samman allt, eller mixa med stavmixern för en helt slät smet och låt blandningen stå 30-45 min
    Stek plättarna i smör på ganska låg värme. Vänd först när ovansidan torkat.

Jag åt mina med en avocadohalva och en hemgjord skagenröra på maglagningsyoghurt, finhackad rödlök, dill, citronsaft, salt och peppar och en massa räkor.

Konsistensen blir lite mitt emellan ugnspannkaka och raggmunk. Proteinrikt, kolhydratsnålt och hur gott som helst. De kan ätas antingen med matiga tillbehör eller som efterrätt.

• Beckaa
    Kalasbraigt skrev 2011-11-13 19:52:32 följande:
    Sprang 7 km igår, så skönt. Ska testa springa milen imorgon - tror ni jag fixar det? Har aldrig sprungit milen! Undra vad jag ska göra om jag fixar springa en mil, nåt kul ska jag unna mig, definitivt :)
    Fixar du 7 km och tycker att det var skönt fixar du milen om du ger dig den på det. Känslan av att klara sin första mil är underbar! Lycka till!
  • Beckaa
    Tessou skrev 2011-11-14 15:26:34 följande:
    Alltså, detta låter nog dumt.... Men jag är så himla nyfiken på era kroppar... Ha ha, det lät sjukt OCH perverst!! Men alltså, hur mycket muskler ni har, vilka som har gäddhäng, vart ni har musklerna och vart ni har mest muskler, osv.....
    Jag tänkte faktiskt ta kort på mig efter träningen och lägga ut här... men det hade känts så pinsamt om det bara var jag...
    Jag är på! Jag laddar för lite omstart med träningen. Just nu är jag sjukskriven pga en operation där man tagit bort en cysta i huvudet. Den har gett hormonbrist och viktuppgång som följd. Nu kan jag dock snart börja träna igen och hoppas att det ska ge effekt. Innan har jag tränat hysteriskt men ändå gått UPP i vikt, inte roligt alls. Målet är att komma i smaljeansen igen!

Jag ska se till att få fram en bild imorgon! :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!