Träningsnördar - här samlas vi!
Efter morgonens armpass väntar en dag med vila och kusinbröllop imorgon. Ska bli skönt efter 8 pass på 7 dagar.
Trevlig helg på er allihop!
Efter morgonens armpass väntar en dag med vila och kusinbröllop imorgon. Ska bli skönt efter 8 pass på 7 dagar.
Trevlig helg på er allihop!
Jag var helt utslagen i morse så morgonträningen uteblev. Nya tag ikväll med andra ord..
Jag är också träningsvilande efter operation. Tråkigt, men det är väl bara att snällt vänta tills det är läkt. *stämmer in i gnällandet*
Jag är inte heller vidare aktiv i tråden, men snart kan jag nog komma igång igen efter operationen. Återstår att se hur mycket kondition och muskler som finns kvar efter veckor i sängläge! Längtar efter att komma igång igen!
Flickor, nu ska ni få höra vad jag just åt! Kesoplättar, vilket visade sig vara hur mumsigt som helst!
Recept för 2 portioner
250 gr keso (en liten burk)
2 ägg
3 msk vetemjöl (eller annat grövre mjöl om så önskas, jag använda råg)
salt, svartpeppar
smör till stekning
Rör samman allt, eller mixa med stavmixern för en helt slät smet och låt blandningen stå 30-45 min
Stek plättarna i smör på ganska låg värme. Vänd först när ovansidan torkat.
Jag åt mina med en avocadohalva och en hemgjord skagenröra på maglagningsyoghurt, finhackad rödlök, dill, citronsaft, salt och peppar och en massa räkor.
Konsistensen blir lite mitt emellan ugnspannkaka och raggmunk. Proteinrikt, kolhydratsnålt och hur gott som helst. De kan ätas antingen med matiga tillbehör eller som efterrätt.