Din 15-åring vill att du ska köpa ut till skolavslutningen, gör du det??
Big fakking NO från min sida!! (känner jag nu såhär 9 år i förväg)
Big fakking NO från min sida!! (känner jag nu såhär 9 år i förväg)
Inte där än på par år men jag ser det som såhär. Dem som vill dricka löser det alltid själva i slutendan på ett eller annat sätt endå så nä. Om så blir det ju dubbla mängder dem heller i sig.
Köpte inte ens ut när de var 19
Hade hon vart 17 så kanske, då är man nästan myndig iaf. Men 15 är alldeles för ungt. Fast ska man vara ärlig så vet man ju att ungen kommer få tag på de oavsett om man själv fixar de eller inte.
Hell no!!!!! De får snällt vänta tills dom fyller 20! Min 17-åring har frågat men det lär aldrig hända igen efter mitt svar... :)
Skulle aldrig falla mig in...å mina barn är båda en bra bit över 15!
Föräldrar som tror att de har kontroll över barnens drickande genom att köpa ut har inte en aning om hur det kan gå till..såvida de inte är med sina barn hela kvällen då alltså..men det är de ju sällan och tycker ändå det är så onödigt att köpa ut!
Jag köper inte ut punkt! Jag bjuder inte heller PUNKT! Jag är där nu med två stycken barn o har hållt fast vid samma hela tiden. Inte heller har de bett mig att köpa ut. Dottern som är 16 är helt emot droger i sin helhet för tillfället o där får hon gärna stanna länge. Sonen höll sig till han var 18 innan han gick ut o festade. Oerhört skönt för mig som förälder.
Nej, det skulle jag inte och jag hoppas att jag lyckas tuta i ungarna tillräckligt ed vett fram till den dagen att dom klarar av att ha kul med sina kompisar utan att supa sönder skallen...
Hade själv aldrig behov av det som ung (eller någon gång faktiskt) och hoppas ungarna tar efter något iallafall...
Nix! Här uppmuntrar vi inte till dryckenskap!
Aldrig!
Nej det skulle jag inte göra. Som tur är så är inte dottern på 18 år intresserad av att dricka alkohol så det har aldrig kommit på tapeten.