• lilyana

    flytt till Karlskoga

    Hej,

    Jag, mannen och grabben, fem år, flyttar till Karlskoga i augusti. Jag skulle vilja lära känna några med barn i närliggande ålder.

    Berätta gärna lite om staden, vad som finns att göra, bra lekplatser osv. All info uppskattas =)

    Take care! 

  • Svar på tråden flytt till Karlskoga
  • dditte

    Hej! :) Jag bor i Karlskoga med min sambo och våran dotter på 2år.
    Om jag ska vara ärlig så finns det väll inte så värst mycket att göra med barnen här, kanske då finns mer för barn i 5års åldern. Men finns en fin lekplats vid Näset och bakom Frödingsplan finns en lekplats med med jätte stort grönområde för fotbollslek osv.
    Sen runtomkring Karlskoga så finns det ju Lunedet, då bara på sommaren. Där finns det massvis med djur, så som kaniner, getter, höns och en ilsk åsna.
    Vid näset finns också ett inomhusbad. Och Nobelhallen har ishockey rink, innebandyrink och bowling.

    Lek&bus landet finns ju ganska nära i Örebro. Det är ju sjukt roligt!

  • lilyana

    Tack!

    Ja, det känns väl inte som att det händer så mycket där :/

    Därför jag tänkte se om man kunde lära känna någon här men här var det inte så mycket action heller...

    Vet du hur skolorna i karlskoga är?

    Mvh, Lilyana 

  • lilyana

    Puffar lite, vill gärna lära känna någon som har barn i samma ålder!

    Vi sitter i kö till dagis och sonen är något understimulerad... Tänkte gå till någon öppen förskola till veckan men är rädd att det bara är mindre barn där.

    Någon? 

Svar på tråden flytt till Karlskoga