• beskadroppar

    Vårt barnbarn somnade in i sin pappas famn

    Våra hjärtan var fyllda av glädje vi skulle få ett barnbarn.
    När barnbarnet sedan somnade in i sin pappas famn fylldes våra hjärtan av sorg.
    Vi var närvarande, vi hjälpte till med barn och vad vi kunde.
    Några veckor senare har vi hängts ut på topplistan över dumma kommentarer,
    Vi sörjer nu vårt barnbarn och är mycket ledsna över att ord och handling tolkas så att vi måste hängas ut.
    Varför?


    Varför?
  • Svar på tråden Vårt barnbarn somnade in i sin pappas famn
  • Linda1976

    Beklagar verkligen!

    Men vilken topplista? Fattar inte? 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Pyrro_b

    Kan det vara samma lista som jag läst över dumma kommentarer till dom som mist sina barn?!
    Stog där om  nån mormor/farmor som kommenterat nått om sin egen sorg.....

  • MorsningKorsning

    Jag antar att det är topplistan över dumma kommentarer i änglaforumet!

    Det är iver att fara sig vid! Förutom en del riktigt vidriga kommentarer ser man ett mönster: vad man än säger trampar man någon på tårna. En vill inte att alla ska dra upp den döda bebisen, andra blir galna över att inte alla tar upp det. Vissa blir förbannade över att få höra att de är starka som orkar med. Vissa avskyr beklaganden, andra tycker omgivningen tar för lätt på det. Vissa blir sur över att folk undviker dem, andra känner att alla tränger sig på - så fortgår det hela tiden!

    Tyvärr tror vissa att internet är anonymt, det sägs på fl stannar på fl

  • MorsningKorsning

    Inget att fästa sig vid ska det stå först, har en rättstavningsfunktion (som ville ändra rättsvatningsfunktion till rätt har ni Krohn ) som är lustig ibland!

  • MorsningKorsning

    Ser inte inläggsnummer tyvärr men s. 37, typ 8 juni lär det vara...

  • astro
    MorsningKorsning skrev 2011-06-21 06:34:38 följande:
    Ser inte inläggsnummer tyvärr men s. 37, typ 8 juni lär det vara...
    Det skulle vara Akvavits inlägg då? Är det så det förhåller sig så borde ts här skämmas. Det är verkligen ingen "uthängning". Har man förlorat ett barn måste man väl få ventilera någonstans, få tala om hur man känner?

    En gång när jag just gått igenom en personlig förlust och stod i badrummet och grät så knackade min halvbrors farmor på dörren och frågade om jag ville ha en bit morotskaka. Det var välment förstås men för mig blev det en sådan absurditet att jag kände psyket bokstavligen svikta. Morotskaka? Jag var förkrossad, förtvivlad, skuldtyngd, ville bara dö, och hon undrar om jag vill ha morotskaka?

    Det är fortfarande ett svart ögonblick i mitt minne men jag älskar ju inte henne mindre för det. Hon var en underbar, ganska galen liten dam. Inte hennes fel att hennes kommentar gjorde mig illa. Men jag förbehåller mig rätten att berätta att den gjorde det, lik förbannat. 
  • MorsningKorsning

    Det var kanske ett sätt att säga "hej, vill du komma ut och prata istället för att grina ensam"?

    Folk reagerar på sorg olika, för att inte tala om att döden ses som mer naturlig i äldre åldrar, sånt är livet...

    Skulle ts inte "kladdat" på barnet hade hon säkert fått skit för att hon inte rörde barnet.

    Att prata med en sörjande är som att dansa lindy hop för första gången, på ett golv fult med glassplitter! Du kommer trampa i skiten hos någon hur du än gör.

    Nästa gång får väl ts fråga vad hon får och inte får säga/göra - eller så slutar folk i sorg att reta sig på hur andra visar SIN sorg!

Svar på tråden Vårt barnbarn somnade in i sin pappas famn