• busbajsen

Vi från KARLSTAD med omnejd som vill träffa nya vänner.

Här kan vi som bor i/runt Karlstad träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma.

Kram och välkomna{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 10:00
    Här kommer en länk till en lista där vi lättare kan hålla reda på vem som är vem.

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m60146851.html
  • Svar på tråden Vi från KARLSTAD med omnejd som vill träffa nya vänner.
  • erajka
    Swensken89 skrev 2011-10-26 14:02:35 följande:
    Jadu,
    Det är väl att umgås med sambon och katten :P haha
    Film, bio, Hockey ( tittar på, spelar inte)  och umgås med sambons släkt är väl det man lyckas få till på fritiden.
    Gå och fika eller shoppa ibland också. 

Men är intresserad av dans, musik och sång också.
    Har tagit sånglektioner tidigare och gått några buggkurser.
    Jag och sambon skulle ha gått på en buggkurs nu i höst men den blev inställd :(

Vad har du för intressen då?

Jag läser upp betygen på komvux. Försöker få mitt slutbetyg som jag trodde jag redan hade :/

Vad gör du? Jobbar pluggar?
    Jadu, gör egentligen inte så mkt mer än att umgås med gubben. Men tycker om att shoppa, speciellt till den kommande bebisen blir endel fikande ihop me gubben.

Jag har precis läst klart på komvux, så nu är jag undersköterska. Jag jobbar som tim vikarie inom vården, och söker jobb. Ingen som vill ha en gravid kvinna :-P
  • Swensken89
    erajka skrev 2011-10-26 15:53:20 följande:
    Jadu, gör egentligen inte så mkt mer än att umgås med gubben. Men tycker om att shoppa, speciellt till den kommande bebisen blir endel fikande ihop me gubben
    Vad roligt att shoppa till en liten bebis. Hur långt gången är du? 
    Vi har precis börjat med vårt första riktiga försök. Borde ha ägglossning när som helst nu.
    Kör med ÄL-test så vi inte ska missa den. Trodde att jag var gravid då min mens var hela 9 dagar sen! Kände av en massa symptom men fick bara negativt på testen. Var nog så inställd på att jag skulle vara gravid så det kändes så. Vi försökte inte på "riktigt" då. Eller vi hade inte "bestämt oss" Sagt det rakt ut så att säga.
    Jag har precis läst klart på komvux, så nu är jag undersköterska. Jag jobbar som tim vikarie inom vården, och söker jobb. Ingen som vill ha en gravid kvinna :-P
    Det är jag lite rädd för tror jag. Om vi skulle lyckas bli gravid nu så kommer ja antagligen få gå arbetslös i kanske 5 månader... Blir troligtvis klar med plugget i slutet av februari början av mars. Om ja inte sprider ut kursen under hela terminen då. Då kanske man kan lyckas få ett deltidsjobb eller något innan det syns att man är gravid. När började det synas på dig? 
  • erajka
    Swensken89 skrev 2011-10-27 10:51:28 följande:
    Vad roligt att shoppa till en liten bebis. Hur långt gången är du? 
    Vi har precis börjat med vårt första riktiga försök. Borde ha ägglossning när som helst nu.
    Kör med ÄL-test så vi inte ska missa den. Trodde att jag var gravid då min mens var hela 9 dagar sen! Kände av en massa symptom men fick bara negativt på testen. Var nog så inställd på att jag skulle vara gravid så det kändes så. Vi försökte inte på "riktigt" då. Eller vi hade inte "bestämt oss" Sagt det rakt ut så att säga.
    Det är jag lite rädd för tror jag. Om vi skulle lyckas bli gravid nu så kommer ja antagligen få gå arbetslös i kanske 5 månader... Blir troligtvis klar med plugget i slutet av februari början av mars. Om ja inte sprider ut kursen under hela terminen då. Då kanske man kan lyckas få ett deltidsjobb eller något innan det syns att man är gravid. När började det synas på dig? 
    Idag gick vi in i v 28, hoppas det tar sig snart för er =) För oss tog det ca 3 år, fick hjälp och blev gravida med en gång.

Kommer inte ihåg när det började att synas, men där jag går som tim vikarie så sa de runt v 24 att magen började puta under mina arbetskläder. Men då har jag stora tröjor
    Vi längtar efter dig vårat gryn <3 BF 25/1 -12
  • Swensken89
    erajka skrev 2011-10-27 11:34:48 följande:
    Idag gick vi in i v 28, hoppas det tar sig snart för er =) För oss tog det ca 3 år, fick hjälp och blev gravida med en gång.
    Ok, vad roligt för er :) Vad jobbigt att behöva vänta så länge.
    Jag hoppas hoppas att vi inte behöver vänta jättelänge.
    För mina föräldrar tog det 2 år innan de fick mig, hoppas verkligen att det inte går i generna :O .
    Kommer inte ihåg när det började att synas, men där jag går som tim vikarie så sa de runt v 24 att magen började puta under mina arbetskläder. Men då har jag stora tröjor
    Ok, Smart! man kan ju dölja det ett bra tag då :)  En arbetsgivare ska ju inte ens få fråga om man funderar på att skaffa barn eller väntar barn. Det är ju diskriminering!
  • erajka
    Swensken89 skrev 2011-10-27 11:47:27 följande:
    Ok, vad roligt för er :) Vad jobbigt att behöva vänta så länge.
    Jag hoppas hoppas att vi inte behöver vänta jättelänge.
    För mina föräldrar tog det 2 år innan de fick mig, hoppas verkligen att det inte går i generna :O .
    Ok, Smart! man kan ju dölja det ett bra tag då :)  En arbetsgivare ska ju inte ens få fråga om man funderar på att skaffa barn eller väntar barn. Det är ju diskriminering!
    Precis och de får inte heller neka dig jobb pga att du är gravid.
  • busbajsen
    Swensken89 skrev 2011-10-26 12:22:53 följande:
    Hej,
     Jag hoppar in här jag med.

Johanna heter jag och flyttade hit till Karlstad för snart ett år sedan.
    Sa upp mig ifrån jobbet och flyttade hit till kärleken.
    Ångrar det inte för en sekund.
    Pluggar just nu och har precis börjat med bebistillverkning med sambon.
    Även fast jag snart bott här i snart ett år har jag inte lyckats hitta så många vänner att umgås med.
    Umgås mest med min sambo och hans släkt vilket blir lite långtråkigt i längden.

Söker någon som man kan umgås med, en riktig kompis som man kan prata om det mesta med och som man kan lita på.
    Hej hej och välkommen. Kul att tråden kommit igång igen. Nu var det länge sedan jag kikade in här. Har haft fullt upp med huset, som vi nu äntligen fått sålt. Nu är det bara den svåra biten kvar, hitta nytt boende. Hoppas på en lägenhet vi kikade på igår som skulle vara helt perfekt. Imorgon får vi svaret.
  • Swensken89
    erajka skrev 2011-10-27 12:11:07 följande:
    Precis och de får inte heller neka dig jobb pga att du är gravid.
    Exakt, men samtidigt kan man ju förstå hur en arbetsgivare tänker när det gäller gravida. Arbetsgivaren vill ju såklart ha någon som kan jobba. Men när har man skyldighet att berätta för chefen? 
    busbajsen skrev 2011-10-27 15:27:00 följande:
    Hej hej och välkommen. Kul att tråden kommit igång igen. Nu var det länge sedan jag kikade in här. Har haft fullt upp med huset, som vi nu äntligen fått sålt. Nu är det bara den svåra biten kvar, hitta nytt boende. Hoppas på en lägenhet vi kikade på igår som skulle vara helt perfekt. Imorgon får vi svaret.
    Tack!
    Varför sålde ni huset? Jag och min sambos dröm är nämligen att en dag få bo tillsammans i ett hus.
    Inte än då vi bara bott i nya lägenheten i snart 2 månader. Där vi verkligen trivs bra. Men lyckas vi bli en till så blir det nog flytt till hus om 1-2 år. 

Hoppas ni får lägenheten!
    Vi började leta lägenhet i Januari och fick inte en förrän i Augusti så det kan ta tid. Det har varit flera som vi varit intresserade av men ingen vi lyckats få förutom den vi har idag då. :)
  • erajka
    Swensken89 skrev 2011-10-28 11:03:20 följande:
    Exakt, men samtidigt kan man ju förstå hur en arbetsgivare tänker när det gäller gravida. Arbetsgivaren vill ju såklart ha någon som kan jobba. Men när har man skyldighet att berätta för chefen? 
    busbajsen skrev 2011-10-27 15:27:00 följande:
    Såhär står de på försäkringskassans hemsida: Prata med din arbetsgivare om hur länge du ska vara föräldraledig. Du måste senast två månader i förväg anmäla detta till din arbetsgivare.
  • Swensken89
    erajka skrev 2011-10-28 11:22:26 följande:
    Såhär står de på försäkringskassans hemsida: Prata med din arbetsgivare om hur länge du ska vara föräldraledig. Du måste senast två månader i förväg anmäla detta till din arbetsgivare.
    Ok, bra att veta.
    Vad händer i helgen då?
  • erajka
    Swensken89 skrev 2011-10-28 11:32:25 följande:
    Ok, bra att veta.
    Vad händer i helgen då?
    Idag åker jag ner till Karlstad en sväng, sedan vidare till Grums och min mamma å pappa. Pappa fyller år imorgon så vi ska fira honom =)
    Sj då?
Svar på tråden Vi från KARLSTAD med omnejd som vill träffa nya vänner.