När min mans mormor gick bort så vaknade jag natten efter och kände att det var någon i rummet med oss. Min man var väldigt orolig i sömnen, mumlade och vreds massor, men jag kände att det var hans mormor som kom för att säga hejdå. Hörde henne skratta lite och sen kände jag en doft som jag inte kunde placera. Somnade om efter en stund och kom på sen morgonen efter att doften var mysk, den parfym som hon brukade använda och tyckte mycket om...
Har även vart med om ett flertal händelser, bla så var jag den enda i hela familjen medans jag fortfarande bodde hemma som hörde steg på nedervåningen i vårt hus. Ingen annan hade hört det, bara jag. En morgon innan jag klivit upp (måste varit en lovdag från skolan) hörde jag mamma stöka runt i köket där nere. Tänkte det var helg men när stegen började gå från köket genom vardagsrummet insåg jag att det var måndag och mamma var inte hemma, jag var själv! Stegen fortsatte genom rummet och började gå uppför trappan till övervåningen där jag var. Kände så väl igen dom då det var en hasande släpande gång som om nån hade ont i ena benet.Har i efterhand räknat trappstegen och det var 16 steg. Jag hörde 15 steg i trappan sen försvann det. Blev minst sagt skärrad! Några månader senare såg jag mannen som jag hört stå i trappan och jag frågade vad han ville, att han skulle lämna mig ifred. Efter det försavnn han och jag såg eller hörde honom aldrig igen. Min mamma blev lite nyfiken på detta och började kolla runt i byn där vi bodde och pratde med en granne som bott där länge. Hon mindes att när hon var liten bodde det ett äldre par i vårt hus och frun dog. Mannen i fråga blev så hjärtekrossad av det att han tog livet av sig, i köket. Han var även halt på ena benet!!!
Känns skönt att det finns människor som inte driver med en om man berättar vad man varit med om. Nu har jag turen att vara gift med en man som själv har varit med om saker och är intressaerad av det ockulta, som jag. Men det är skönt att det finns fler!!!