• EnStoltMamma

Gahh - Britax two-way eller hi-way..

Har båda två och tycker om dom båda.. Men i ditt fall skulle jag välja en two-way.. Köper du en hi-way så kanske du har otur och han bara kan sitta i den tills 3½-4 år :/ Min son är också normalstor, 3år, 13kg och 95cm =) han kommer nog kunna sitta max ett år till i sin hi-way.. Men i sin two-way kommer han kunna sitta länge =) han har på lägsta läget för bältet =) Men Hi-way skulle jag nog inte ta om jag vore du.. om du inte är beredd att köpa ytterligare en till stol efter.. Hi-way är ganska smal över axlarna så den blir trång långt före den är urväxt på vikt och längd...
    Nej, säljarna brukar inte rek. Two-way, men det är för att det är den billigaste bakåtvända stolen, (oftast) och dom vill ju sälja en dyrare så klart.. Jag tycker våran two-way är jätte bra och den sitter som berget i bilen!

• EnStoltMamma
    Vickan I skrev 2011-06-22 08:07:54 följande:
    Vi har en hi-way till vår kille 2½ år. Han sitter jättebra i den och har fortfarande än så länge gott om plats. Syskon kommer i höst och jag hoppas på att han ska kunna ha den till närmare fyra år iaf och sedan byta när syskonet behöver denna.
    Menar du att bebisen ska åka i sitt babyskydd tills den stora är 4 år? så länge tror jag inte att man får plats i ett babyskydd..
  • EnStoltMamma
    Goabullen skrev 2011-06-22 08:36:45 följande:

Tack för svaren! Fast säjaren rekommenderade inte two-way för att hon tyckte den var för klumpig och öppen och sitta i.. Tyckte den var konstig att montera i bilen  -den blev så stor.. Hur tycker barnen det är att sova i den förresten?

Fast det är ju trist om han bara kan sitta i den till 3,5 år.. Men är det inte så att överkroppen växer mindre och benen mer efter tre? 
    Åh jag blir galen på mig själv - velar fram och tillbaka..

Tack för svaren förresten!

Det är superlätt att montera.. mycket lättare än Hi-way =) Men man kan behöva sätta in den några gånger innan man kommer på hur man ska göra för att få den så bra som möjligt i bilen =) Man kan köpa en kil till som man lägger under så det blir bättre lutning på den.. sonen tippar med huvudet när vi inte har kilen under och när det behövs bättre plats i framsätet, så sitter han mer upprätt och då kan huvudet tippa.. men annars är den bra att sova i =) sen kan man ju köpa huvudstödet till och när jag lånade det av en kompis så tippade inte huvudet ens när han satt upprätt =) om du köper en two-way så kommer han säkert kunna sitta i den tills MINST 5 år =) Och den ger bättre benplats än hi-way också, tycker jag iaf :P
Svar på tråden Gahh - Britax two-way eller hi-way..