• Goabullen

Gahh - Britax two-way eller hi-way..

Hej!
    Jag ska köpa en ny stol till min son som blir 2,5 år när han ska använda stolen då lillasyster ska ta över hans acta graco cosmic comfort.  Kan dock inte bestämma mig - ska jag köpa britax two-way och ha bakåtvänt eller ska jag köpa hi-way som jag har hört så mycket gott om. Testade two-way och jag tyckte den verkade så obekväm och försäljaren rekommenderade den inte alls. Har ju sett att det finns femåringar som faktiskt sitter i hi-way men two-way verkar ju helt klart kunna användas längre... Blir galen - kan inte bestämma mig. 

Nån som har någon erfarenhet av de två stolarna som vill dela med sig? Min son är för övrigt normalstor.

• Svar på tråden Gahh - Britax two-way eller hi-way..
  • Goabullen
    EnStoltMamma skrev 2011-06-22 08:09:37 följande:

Har båda två och tycker om dom båda.. Men i ditt fall skulle jag välja en two-way.. Köper du en hi-way så kanske du har otur och han bara kan sitta i den tills 3½-4 år :/ Min son är också normalstor, 3år, 13kg och 95cm =) han kommer nog kunna sitta max ett år till i sin hi-way.. Men i sin two-way kommer han kunna sitta länge =) han har på lägsta läget för bältet =) Men Hi-way skulle jag nog inte ta om jag vore du.. om du inte är beredd att köpa ytterligare en till stol efter.. Hi-way är ganska smal över axlarna så den blir trång långt före den är urväxt på vikt och längd...
    Nej, säljarna brukar inte rek. Two-way, men det är för att det är den billigaste bakåtvända stolen, (oftast) och dom vill ju sälja en dyrare så klart.. Jag tycker våran two-way är jätte bra och den sitter som berget i bilen!

Tack för svaren! Fast säjaren rekommenderade inte two-way för att hon tyckte den var för klumpig och öppen och sitta i.. Tyckte den var konstig att montera i bilen  -den blev så stor.. Hur tycker barnen det är att sova i den förresten?

Fast det är ju trist om han bara kan sitta i den till 3,5 år.. Men är det inte så att överkroppen växer mindre och benen mer efter tre? 
    Åh jag blir galen på mig själv - velar fram och tillbaka..

Tack för svaren förresten!

• Goabullen

Det är ju bra att den  är lätt och montera. Nån som har two-way i framsätet? Testade den bara i baksätet,, Vet ni om den tar mycket plats så man ser dåligt? Har en passat kombi.. Funderar på om jag ska sätta storebror fram och lillasyster bak - läste på NTF att de tyckte man skulle ha det större barnet fram..

Usch jag velar så   - när jag var hos barnens hus häromdan tyckte jag först two-way. När jag testat och pratat med personalen tyckte jag hi-way. När jag läser vad ni säger så two-way.. Därav mitt gaaahh Blir så trött på mig själv att jag aldrig kan bestämma mig..

• Goabullen

Tack för era svar! Ska åka in och testa en two-way i framsätet imorrn bitti. De har en kampanj hos oss där den bara kostar 1500 nämligen..

Litar en del på säjlare - och det kanske är dumt Är lättpåverkad av allt och alla. Blir inte lättare nu när jag har amningsförrvirring och knappt kan välja nappmärke i affären Hon i affären rekommenderade nämligen inte alls two-way. Det stod ett par och köpte en two-way då de haft den förut. Det sista jag hörde säljaren säga innan de gick var- "jo ok det är ju en bra stol" fast hon stått och sagt alldeles nyss att det inte alls var bra

• Goabullen

Har nu köpt en two-way. Fick en för 1200 då jag fick utställningsexet. Köpte till nackkudden och kilen på nätet så jag har hela kitet när det ska användas Hoppas jag blir nöjd.

Må så gott!

Svar på tråden Gahh - Britax two-way eller hi-way..