Inlägg från: liag |Visa alla inlägg
  • liag

Vilka foster är okej att abortera?

"riskerar få downs syndrom?" Förstår inte riktigt detta TS.

Man kan aldrig riskera att få DS, som foster har man DS eller inte.

• liag
    pluppfamiljen skrev 2011-06-24 12:30:38 följande:
    Jag älskar människor med Downs och tycker det är hemskt att ta abort för en sån liten sak. De är ju så fina älskvärda busiga och alltid bus i blicken. Hjärta Men när de bara blir liggande paket som inte kan tänka skulle jag nog övervägt det.
    Snällt av dig att skriva så men jag har en hemma med DS som är det bästa i hela värden men du har helt fel i hur de är. Mitt barn med DS är som de flesta i humöret och då alltså, snäll, sur, glad, arg och väldigt envis.
  • liag
    Här och nu skrev 2011-06-24 08:30:41 följande:
    Vet inte du heller att autism går att se först då barnet levt 1.5 år på jorden? Sen heter det FUNKTIONSNEDSÄTTNING o inte HANDIKAPP.

Jag som har ett barn med DS säger handikapp. Förstår inte varför du i alla dina inlägg ska skälla ut alla som skriver vad de tycker bara för att du inte tycker lika.

Vad är det som gör att du alltid har taggarna utåt för alla som inte tänker och tycker som dig?

• liag
    puss skrev 2011-06-25 09:21:30 följande:
    gud va jobbigt att märka ord så där.
    eller är det verkligen så att du inte förstår bättre? då hoppas jag at tnån kan förklara för dig.

Ber om ursäkt för att du blir irriterad men jag tycker det är viktigt.
    Riskera enligt mig är att man tror att barnet har något funktionshinder och då tycker jag personligen att man ska ta reda på om fostret har en skada eller inte för annars kan man ju ta bort ett helt friskt foster.

Men är det inte så TS menar så ber jag om ursäkt.

• liag
    liag skrev 2011-06-25 09:41:57 följande:

Ber om ursäkt för att du blir irriterad men jag tycker det är viktigt.
    Riskera enligt mig är att man tror att barnet har något funktionshinder och då tycker jag personligen att man ska ta reda på om fostret har en skada eller inte för annars kan man ju ta bort ett helt friskt foster.

Men är det inte så TS menar så ber jag om ursäkt.

Tack för ditt svar!

Jag har då svarat övrigt för jag gör bara abort om mkp eller fvp visar kromosomavvikelse där barnet ej överlever utanför kroppen eller om UL visar att fostret inte lever.

Svar på tråden Vilka foster är okej att abortera?