• Anonym (jobbigt)

blöder efter samlag.

nu de sista månaden när jag haft sex så har jag blött en dag efter och det är inte lite röda flytningar det är rent blod.

Detta är jätte jobbigt.

ska ringa på måndag, men var? jag är ju för gammal för ungdomasmot.

idag när jag sökte på det, då står det massor om canser..

jag har haft kondylom, men den är borta just nu.

hjälp!

• Svar på tråden blöder efter samlag.
  • Anonym

Gå till gynekolog och låt de göra cellprovtagning. Ingen av oss kan veta här men självklart ska du till en gynekolog snarast.

• Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2011-06-23 21:38:14 följande:
    Gå till gynekolog och låt de göra cellprovtagning. Ingen av oss kan veta här men självklart ska du till en gynekolog snarast.
    jo jag ska ringa, men var till könsmottagningen? kan man ringa dit?
  • Anonym (jobbigt)

eller är det kanske 

Gynekologisk mottagning jag ska ringa till?

• Anonym
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-06-23 21:43:06 följande:
    eller är det kanske 

Gynekologisk mottagning jag ska ringa till?

gynekologisk mottagning ska du ringa till, kvinnoklinik eller sånt!
  • Candida

Jag tycker du ska testa dig på en sesammottagning (drop in flera dagar i veckan), där kan de kolla i mikroskåp direkt om du har ökat antal vita blodkroppar. Du kommer då få antibiotika omedelbart som heter doxicyklin som fungerar mot exempelvis klamydia som kan orsaka blödningar som du beskriver.

Det är min starkaste rekommendation. Om odlingarna de skickat inte visar sig vara klamydia, gå då tillbaka och testa dig mot mycoplasma genitatium som är en väldigt vanlig könssjukdom men inte går under smittskyddslagen (de testar bara för dem om man fortfarande har problem och det inte var gonnorre´eller klamydia).

Gör även en cellprovtagning hos barnmorska, dessvärre är det så att om det ÄR cancer så som är så långt gånget att du blöder kommer cellerna ha muterat och cancer kommer då inte synas i testet. Hoppas att det inte är det (vet nämligen inte hur du ska gå tillväga då),

Sesammottagning, eller sjukhusens mottagningar är i alla fall bäst mot könssjukdomar när man har symtom som du har.

Lycka till!

• Anonym (jobbigt)
    Candida skrev 2011-06-23 21:50:40 följande:
    Jag tycker du ska testa dig på en sesammottagning (drop in flera dagar i veckan), där kan de kolla i mikroskåp direkt om du har ökat antal vita blodkroppar. Du kommer då få antibiotika omedelbart som heter doxicyklin som fungerar mot exempelvis klamydia som kan orsaka blödningar som du beskriver.

Det är min starkaste rekommendation. Om odlingarna de skickat inte visar sig vara klamydia, gå då tillbaka och testa dig mot mycoplasma genitatium som är en väldigt vanlig könssjukdom men inte går under smittskyddslagen (de testar bara för dem om man fortfarande har problem och det inte var gonnorre´eller klamydia).

Gör även en cellprovtagning hos barnmorska, dessvärre är det så att om det ÄR cancer så som är så långt gånget att du blöder kommer cellerna ha muterat och cancer kommer då inte synas i testet. Hoppas att det inte är det (vet nämligen inte hur du ska gå tillväga då),

Sesammottagning, eller sjukhusens mottagningar är i alla fall bäst mot könssjukdomar när man har symtom som du har.

Lycka till!
    tack men vad är sesammottagningar?
  • Anonym (jobbigt)
    Candida skrev 2011-06-23 21:52:43 följande:
    Den här länken är för STHLM, men det finns sesammottagningar och könsmottagningar över hela landet:

www.sakraresex.se/Mottagningar/Sesam/
    tyvärr inte i mitt län.
  • Candida

En sesammottagning är en mottagning som testar för alla typer av könssjukdomar. Har man symtom är det helt gratis att testa sig. Det finns över hela landet

• Candida

Sök på ditt län och se var du kan testa dig

Svar på tråden blöder efter samlag.