• Candida

blöder efter samlag.

Jag tycker du ska testa dig på en sesammottagning (drop in flera dagar i veckan), där kan de kolla i mikroskåp direkt om du har ökat antal vita blodkroppar. Du kommer då få antibiotika omedelbart som heter doxicyklin som fungerar mot exempelvis klamydia som kan orsaka blödningar som du beskriver.

Det är min starkaste rekommendation. Om odlingarna de skickat inte visar sig vara klamydia, gå då tillbaka och testa dig mot mycoplasma genitatium som är en väldigt vanlig könssjukdom men inte går under smittskyddslagen (de testar bara för dem om man fortfarande har problem och det inte var gonnorre´eller klamydia).

Gör även en cellprovtagning hos barnmorska, dessvärre är det så att om det ÄR cancer så som är så långt gånget att du blöder kommer cellerna ha muterat och cancer kommer då inte synas i testet. Hoppas att det inte är det (vet nämligen inte hur du ska gå tillväga då),

Sesammottagning, eller sjukhusens mottagningar är i alla fall bäst mot könssjukdomar när man har symtom som du har.

Lycka till!

• Candida

En sesammottagning är en mottagning som testar för alla typer av könssjukdomar. Har man symtom är det helt gratis att testa sig. Det finns över hela landet

• Candida

Sök på ditt län och se var du kan testa dig

• Candida

Eftersom jag inte vet var du bor kan jag tyvärr inte kolla upp det.

Du kan även gå till en ungdomsmottagning eller vårdcentral och be dem remittera dig

• Candida

Ja, du kan gå till en gynekolog direkt, men det är inte säkert att de har lika bra mikroskåp som de har på könsmottagningar. Ibland har gynekologer inte mikroskåp alls, då skickar de bara en odling. En odling är inte lika säker som ett mikroskår eftersom du kan ha en könssjukdom utan att de lyckas odla på dem. Tänk på att inte ha kissat på ca7-8 timmar innan de tar provtagningen på dig.

• Candida

Sesammottagning är en könsmottagning = RÄTT

• Candida

Gå till könsmottagning, du kan även boka tid hos gynekolog. Då kan du först testa dig, och sedan även diskutera ditt ärende med en gynekolog.

Fördelen med en könsmottagning är att det är GRATIS och de är BÄTTRE

• Candida

Jag röstar för könsmottagning!

Där får du träffa en gynekolog. Men du kan boka tid hos en gynekolog också, det kan vara bra att ha en gynekolog man går regelbundet till.

Låt inte det ena utesluta det andra.

• Candida

Det är ju midsommar i morgon, så då sitter de säkert i sina stugor och äter sill och jordgubbbar,

Kolla upp deras öppettider över internet, och om det inte går ring dem det första du gör på måndag. Får du smärtor och feber kan du åka till en gynekologisk eller vanlig akutmottagning innan på måndag.

Jag önskar dig lycka till, och att det inte är cancer!

• Candida

Jag tycker det låter som klamydia i alla fall

• Candida

På könsmottagningar jobbar gynekologer varje dag och har bra mikroskåp

• Candida

du ska träffa en gynekolog på en könsmottagning.

be gynekologen kolla i mikroskåp.

• Candida

Man kan blöda efter samlag om man har en infektion på livmodertappen, livmodern eller om man har cancer. Det måste inte vara cancer. Har du bara skyddat dig med kondom så kan du utesluta könssjukdomar.

• Candida

Lycka till! Och trevlig midsommar

• Candida

Testa för mycoplasma genitatlium då, båda två

• Candida

Ibland kan man behöva testa sig många gånger ifall det inte syns något i odlingarna. Hoppas att det bara är en mellanblödning eller något sådant

• Candida

Ja, lämna fram en lapp där det står:

Jag och min pojkvän är båda testade för klamydia och gonorre (om ni är det?). Jag blöder efter samlag och vill nu bli testad för mycoplasma genitalium och tricomonas hos gynekolog. Tack på förhand!

Skriva av den texten på en lapp.

Om du äter p-piller kan det vara en genombrottsblödning särskilt om du äter yasmin eller yasminelle, men jag tycker ändå du ska testa dig hos gyn på könsmottagning och kolla upp det.

Lycka till igen! :)

• Candida
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-06-27 19:57:47 följande:
    Det är något för gyn fick jag som svar på könsmot. så har en tid på torsdag.
    Okej, vad bra! Lycka till!
Svar på tråden blöder efter samlag.