Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Vår dotter heter Nora

som alla andra säger, vill folk retas pga namn så gör dom det även om det inte går att rimma på det med "riktiga" ord. Jag tror inte att ett Li i slutet skulle rädda henne heller, då får hon heter Snorali om någon kommer på att det skall rimma på snora.

Jag håller med er i första tanken, man kan inte tänka på vad alla namn rimmar på då får ni ju inte ta Ida, Sara, Frida.. osv.. Nora är inte bättre eller sämre än andra namn ur det perspektivet, men jag kan nog tycka att det är bättre ur andra perspektiv dock

Vi har en Junie och folk säger ofta, "hej Junie, juli, augusti" till henne.. väldigt moget.

nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    saarvitossan skrev 2011-06-24 10:47:03 följande:
    Men hur hanterar ni det? Jag har svårt att se mig själv lugn och pedagogisk om jag Nora kom hem och berättade att någon liten skit har börjat kalla henne Snora.
    hon är så liten ännu, och dte är mäst vuxna släktingar som säger det, men då hon börjar förstå så kommer jag att säga typ "snälla, säg inte ås till henne, jag tror inet att hon uppskattar det" och då räknar jag med att de förstår det eftersom de är vuxna. Men får jag höra att hon är ledsen på skolan eller dagis eller så för att ungarna är taskiga så kommer jag väl att reagera som på alla andra taskigheter, prata med fröken om att hålla extra koll och öronen öppna, och med dottern för att stärka hennes själförtroende och självkänsla så att hon kan känna att de är de som har problem och inte hon
    nepp... kan inte stava... sorry!
Svar på tråden Vår dotter heter Nora