• Fridayyy

    BF maj 2011-nu är våra barn här!

    Fortsättning på tråden;

    BF maj! Vi följs åt de sista veckorna!

    Nu har vi fått våra barn och fortsätter skriva här!!

  • Svar på tråden BF maj 2011-nu är våra barn här!
  • TheLove

    Min lillkille är kinkig nu... ingenting duger, varken tutte, napp, ny blöja... (brukar alltid vara nöjd) så det blev ett kort inlägg nu men var ju tvungen att skriva en rad.

  • Glad och nyttig
    TheLove skrev 2011-06-26 21:03:08 följande:
    Min lillkille är kinkig nu... ingenting duger, varken tutte, napp, ny blöja... (brukar alltid vara nöjd) så det blev ett kort inlägg nu men var ju tvungen att skriva en rad.
    Magknip kanske?
    Hoppas att du inte behövde kämpa allt för länge med honom..
    Nu ska jag passa på att sova. Tösa sover så gott sedan en timma tillbaka. Får se hur många gånger det ska ammas i natt, brukar bli max tre...
    Idag har jag varit på benen och promenerat. Så himla skönt, men mina muskler i ryggen ligger i lä! Hoppas att de vaknar till liv snart. Sängliggandes i ca tio dagar bryter ner kroppen fruktansvärt mkt.

    Hur går det /har det gått --för er med kroppens återhämtningar? {#emotions_dlg.flower}
  • amisej

    Hallo tjejer.
    Nu efter flera veckors (ca 2 v) frånvaro från familjeliv e jag tillbaka.
    Våran Lill kille föddes som sagt 1 juni vägde 4025 g och va 53 cm lång.
    Han hade bajjat i magen och fått i sug denna gojjan. Vi låg på neo i 3 veckor ( kom hem i måndags)
    Han e frisk och Go nu. Återhämtade sig snabbt men behövde hjälp med syret ett bra tag.
    Han e så snäll och Go. Har haft full rulle med gäster sen vi kom hem..
    Skönt och träffa alla vänner och släktingar efter så lång tid men samtidigt stressigt och lite jobbigt.

    På tisdag ska vi till BVC för vägning.

    Hur går det för er med amningen osv?

  • TheLove
    Glad och nyttig skrev 2011-06-26 23:13:05 följande:
    Magknip kanske?
    Hoppas att du inte behövde kämpa allt för länge med honom..
    Nu ska jag passa på att sova. Tösa sover så gott sedan en timma tillbaka. Får se hur många gånger det ska ammas i natt, brukar bli max tre...
    Idag har jag varit på benen och promenerat. Så himla skönt, men mina muskler i ryggen ligger i lä! Hoppas att de vaknar till liv snart. Sängliggandes i ca tio dagar bryter ner kroppen fruktansvärt mkt.

    Hur går det /har det gått --för er med kroppens återhämtningar? {#emotions_dlg.flower}
    Jo jag tror det kan vara magknip. Kombinerat med 5-veckors utvecklingsfasen. (kan absolut rekommendera en bok som heter växa och upptäcka världen av Hetty van de Rijt och Frans X. Plooij där det står om utvecklingsfaserna under första året. Den hjälpte mig myucket med första sonen)

    Han blev lugn ganska snart igår i alla fall, men är lite kinkig nu med...

    Jag har återhämtat mig mycket bra tycker jag. Magen är inte helt platt än men jag har ju 10 kilo kvar till ursprungsvikten och höfterna är breda. (36 innan graviditeten, 40 nu)

    Jag blöder fortfarande men det har ju bara gått 5 veckor sen han föddes. men tycker blödningen kan få sluta snart... vill kunna bada igen... hur går det själv?
  • TheLove
    amisej skrev 2011-06-26 23:35:48 följande:
    Hallo tjejer.
    Nu efter flera veckors (ca 2 v) frånvaro från familjeliv e jag tillbaka.
    Våran Lill kille föddes som sagt 1 juni vägde 4025 g och va 53 cm lång.
    Han hade bajjat i magen och fått i sug denna gojjan. Vi låg på neo i 3 veckor ( kom hem i måndags)
    Han e frisk och Go nu. Återhämtade sig snabbt men behövde hjälp med syret ett bra tag.
    Han e så snäll och Go. Har haft full rulle med gäster sen vi kom hem..
    Skönt och träffa alla vänner och släktingar efter så lång tid men samtidigt stressigt och lite jobbigt.

    På tisdag ska vi till BVC för vägning.

    Hur går det för er med amningen osv?
    skönt att ni fått komma hem :)

    Amningen går helt okej. han tar lite fel tag så det gör lite ont men det försöker vi ätta till. han har torsk så han får lite ont av att amma så jag vill inte krångla för mkt.. nu är han kinkig igen så nu ska vi se vad som kan få honom glad... kanske ska köpa minifom idag...
  • glit

    Kul med en maj-tråd! Suttit och läst i april-maj tråden men jag ligger ju lite efter eftersom min Noah kom 29 maj - på morsdag :) Han växer så det knakar, han gick aldrig ner dom här grammen i början utan ökat i vikt från första stund. Vet inte riktigt vad som spelar in på det? Amningen kom iaf gång direkt, han tog bröstet några minuter efter jag fick upp honom på magen och fattade hela grejen :) Och den riktiga mjölken kom redan efter 1-2dagar.Riktigt skönt att allt gick så smidigt.

    På tisdag fyller han fyra veckor och dom veckor som varit har vart över min förväntan. Han är mycket lugnare än vad jag trodde, han sover bra dag som natt. Det enda som strular lite är hans mage. Igår hade han värsta magknipen hittills.. måste vart något jag ätit som gjorde det värre. Han får semperdroppar som jag tycker hjälper lite iaf.

    Igår fick jag se det första leendet! Jag började grina för jag blev så glad haha :D

    Lilla hjärtat ca. 3 veckor :)


  • Marsipanflicka

    Jag blev ju snittad, och det är en enorm skillnad mot att föda vaginalt. Återhämtningen går sååå mycket långsammare tycker jag. Ang vikten har jag typ fem, sex kilo kvar till ursprungsvikten, med mina tidigare barn har jag gått ned jättelätt - får se hur det blir nu. Lillan är väldigt snäll, hon sover, äter och bajsar. En väldigt lugn bebis vilket jag är tacksam över eftersom jag är ensam med kidsen i veckorna.

    glit: vilken goding du fått! Åh vad söt!


  • Fridayyy

    Nu sover Oscar. Men han är lite orolig på kvällarna. Jaha, nu vaknar han, sov i 3 minuter...suck...jaja.

    Jag har tydligen fortfarande högt blodtryck. Det var lägre för några veckor sedan. Undrar om det är stress eller nåt annat som ligger bakom. BM nämnde ämnesomsättningen, ska ta trycket hos BVC på torsdag.

    Jag har ca 8 kg kvar. Tuttarna väger väl nåt kilo mer skulle jag tro...=) Men jag brukar inte kunna gå ner förrän jag trappar ner på amningen vid, 4-6 månader när vi börjar med smakportioner och sedan riktig mat. Kroppen verkar vilja behålla sina resurser.

  • DontFadeAway
    TheLove skrev 2011-06-26 21:03:08 följande:
    Min lillkille är kinkig nu... ingenting duger, varken tutte, napp, ny blöja... (brukar alltid vara nöjd) så det blev ett kort inlägg nu men var ju tvungen att skriva en rad.
    Jag gör så här och säger samma sak här.
    Skriver senare.
  • wafa

    hej tjejer!! jag har verkligen 0 tid att sitta vid datorn.. helt sinnes vad dottern är raka motsatsen till sin bror! hon vägrar vagn, bilstol, bärsele, napp, flaska, pappa.. u name it!! amningen går riktigt bra! och hon sover kanon på nätterna. äter 1 gång vid 5 på morgonen. men mitt problem är att jag inte kommer ut ALLS!! jag är väldigt social och blir galen av väggarna nu. 1½ månad inomhus blir lätt mkt för vem som helst!


    har alla kommit fram till namn till sina klimpar?


    min dotter heter Alina och storebror heter Amir.

Svar på tråden BF maj 2011-nu är våra barn här!