• Anonym (Massagekillen)

Hjälp.. vill ha tips på massageolja..

Hej alla. Jag ska överraska frun med massage och jag funderar över vilken massageolja till detta. Ni lär väl finnas därute som både testat de ena o andra och det har inte vi. Den ska vara skön att använda och göra min kvinna kåt förhoppningsvis. Gärna lite värmande o inte för kladdig. Den ska vara ätbar. Den ska även kunna gå att använda med sexleksak i silicon. Så att det inte blir något konstigt med den. Alla tips mottages tacksamt!! Tack på förhand....

• Svar på tråden Hjälp.. vill ha tips på massageolja..
  • Anonym

Till massage tycker jag att en så neutral och naturlig olja som möjligt är bäst. Vi använder kallpressad ekologisk solrosolja, jätteskön och ger bra glid och inga konstiga tillsatser i. Vet inte hur den fungerar med leksaker dock.

• Anonym (ömhuding)

Jag rekommenderar också en neutral ätbar olja.

Det finns inget så erotikdödande som att ge sin älskade en allergisk reaktion pga parfymerad olja,och en del oljor stinker ganska rejält om man använder dem till hela kroppen.

De flesta proffsmassörer använder så vitt jag vet neutral olja, och kanske parfymolja som nåt "extra" på någon del av kroppen om man vill.

• Anonym

instämmer med övriga. mandelolja rekommenderas varmt!

• Lena

Till silikon måste ni ha en som är silikonbaserad eller vattenbaserad och inte oljebaserad.

• Anonym (Massagekillen)

Det var det jag misstänkte... Tack Lena!! För leksaken kan väl bli skadad annars?? Nån som har nåt tips på silikon el vattenbaserad olja??

• Lena
    Anonym (Massagekillen) skrev 2011-06-26 20:36:08 följande:
    Det var det jag misstänkte... Tack Lena!! För leksaken kan väl bli skadad annars?? Nån som har nåt tips på silikon el vattenbaserad olja??
    Japp annars kan den skadas
  • Glädje58

Hej ts

Du kan göra din fru kåt genom ditt arbete (massagen) och det är väl det viktigaste. Sedan kan man även krydda oljan genom att tillsätta lite eterisk olja (själva doftessensen). Då rekommenderar jag erotiska dofter som Ylang Ylang eller Kamasutra. Använd sparsamt. En annan favorit som jag använder är Ros Otto. Kostar runt en kvarts miljon litern, men som tur är behövs det inte så mycket  :)

• Lis Alm

Det här glidmedlet är underbart att massera med:
    lustjakt.se/Produkt/eros_woman_100ml.aspx
    dock ska man egentligen inte ha silikonglid till silikonleksaker heller (lika löser lika enligt kemin) men vi har använt denna tillsammans med silikonleksaker i flera år och har haft tur hittills ;)

Du ska aldrig använda något med olja -det förstör både silikon och jellly.

Måste bara passa på och rekommendera en helt underbar massagefilm som kommer att föra er båda till oanade höjder ; den är verkligen kanonbra.
    lustjakt.se/Produkt/dvd_yoni_o_lingam_massage.aspx
    Man sätter på massagemusiken och sedan försöker man göra lika som på filmen. Ljuvligt för den som blir masserad och den som masserar vill gärna ge massage, när man ser njutningen.
    En del som visar hur killen masserar tjejen och en del som vissar tvärt om.

• Anonym (Massagekillen)

'tack Lis... det där glidmedlet såg fantaskiskt ut. Det ska jag pröva tror jag. Verkar vara många användningsområden på den också. Men är du säker att det inte förstör leksaken?? den är ny och kostar 800 så det vill jag definitv inte..Man kansme kan undvika där den ska användas då jag tror glidet där inga problem. Sen ska jag nog pröva en till olja också om jag hittar nåt.. Och pröva på mig själv innan känslan liksom..

• Lis Alm
    Anonym (Massagekillen) skrev 2011-06-26 21:48:22 följande:
    'tack Lis... det där glidmedlet såg fantaskiskt ut. Det ska jag pröva tror jag. Verkar vara många användningsområden på den också. Men är du säker att det inte förstör leksaken?? den är ny och kostar 800 så det vill jag definitv inte..Man kansme kan undvika där den ska användas då jag tror glidet där inga problem. Sen ska jag nog pröva en till olja också om jag hittar nåt.. Och pröva på mig själv innan känslan liksom..
    Är du rädd om leksaken så använd vattenbaserat glid  eller ingen olja/glid alls - då kan du vara 100% säker.
    I övrigt är den kanonbra som massage och som glid samt mycket annat som du säger
  • pluppfamiljen

Olivolja med någon god doft olja  från body shop ? 

Blivande 6 barns mamma
  • Stina68

PJUR Bodyglide....Concentrate....såååå härligt mjuk å skön.... Rekommenderas!  Flört

• Anonym

Biltema säljer billig å bra helsytetisk olja på 4 liters dunkar..

• sexperten

Här har du mitt tips på en bra massageolja som passar in precis på dina önskemål. Du får med alla kriterier och lägger en länk till den sida där jag hittat det bästa priset på denna massageolja - Swede massageoljor

• HasseA

Men alltså, silikon-leksaker och glid med olja.

Menar man inte olje-baserade glid, alltså olja som i bensin, tex vaselin? Inte olja som i olivolja? Bara för att det är samma ord är det ju inte liknande substanser, olivolja är ju bara pressade oliver.

Kemisk bensin eller propanol använder man ju för att tex lösa upp lim, på liknande sätt som man kan använda lacknafta eller thinner, det är klart sådana saker då även kan lösa upp silikon-leksaker. Men matoljor? Oliver, solrosfrön, linfrön?

Ja, jag orkar inte googla i ämnet just nu. Jag kan ha fel. Jag vet dock, av egen erfarenhet, att olika leksaker som ligger ihop med varandra i samma påse, kan göra att de liksom helt "smälter ihop" till klumpar. 

Svar på tråden Hjälp.. vill ha tips på massageolja..