• Anonym (next)

han klarar inte 2 min i sängen

det är så att jag är 21 år och min kille är 28 år.

vi har varit tillsammans i snart 2 år.

jag har inte haft sex med någon annan kille, så han är min förste..

problemet är att han blir klar jätte snabbt, det tar typ en min, ibland 2 min..

jag vill bara veta om det är normalt..

• Svar på tråden han klarar inte 2 min i sängen
  • Anonym (Kille)

Menar du 2 min penetration. Eller att han är snabb även vid annat typ av sex? Är det alltid lika länge lr olika beroende av förspel?

• Anonym

För att säga det krasst: Nej, det är inte normalt vid 28 års ålder att bara kunna hålla sig i två minuter. En nybörjare (säg ca 17 år) hade jag accepterat som nervös och oerfaren.

Det "normala" är väl att man lyckas håla sig i åtminstonne 20 minuter (oftast upp till -60 minuter) ?

• Anonym (next)

2 min samlag, aa det är alltid samma,, 1 min och högst 2min..

• Anonym (sara)

Det går att lära sig att orkar hålla sig längre innan man kommer, 2 minuter låter som lite väl kort tid. Min sambo och jag har kört med start- och stopptekniken, men det kräver en del vilja och övning.

• Anonym

Jag har hört att runt 5 min är det normala! Och inte 20 min som någon skriver. O hur länge en person kan hålla på handlar inte om ålder, det varierar från person till person

• Anonym (next)

mm.. tack..

jag vill inte säga nåt och såra honom.. men vad ska man göra.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-27 16:12:14 följande:
    Jag har hört att runt 5 min är det normala! Och inte 20 min som någon skriver. O hur länge en person kan hålla på handlar inte om ålder, det varierar från person till person
    När jag skrev om att en 17 åring inte förväntas kunna hålla sig så länge så menade jag att en 17åring förmodligen inte är lika erfaren och inte har fått öva på sin uthållighet lika mycket som en 28 åring borde ha fått göra?

Min man brukar säga att ju längre han får hålla sig destu skönare blir ulösningen sen! När han kommer snabbt (när vi sexar kortare tid än 20 minuter så kommer han bara utan vidare men när vi ligger länge så skriker han nästan när utlösningen väl får komma).

Tips till TS: Testa olika ställningar! Avbryt ert "juckande" och låt honom slicka dig/du suga honom! ha roligt i sängen och han kan komma mer än en gång under samma sexakt!
  • Anonym (Kille)

Nej 20 (60) min är nog inte så vanligt...och det är inte alltid så uppskattat hos tjejer heller. Men om han alltid haft problemet kan det bli en fråga om prestationsångest. Men är det likadant om du tillfredställer honom med handen? 2 min då oxå? Ni har aldrig testat att du tillfredställer honom tills han kommer, och han tillfredställer dig tills han är redo igen? Är ett knep många använder.

• Elenas hasselbackspotatis 86
    Anonym (next) skrev 2011-06-27 16:16:35 följande:
    mm.. tack..

jag vill inte säga nåt och såra honom.. men vad ska man göra.. 
    Som någon skrev här ovan: Byt positioner ofta, lär honom att vara uthållig.

Säg bara rätt ut; Du kommer för snabbt, du måste hålla dig för jag själv får ingen chans att komma!

Eller så kan ni göra så att han gör det skönt för dig tills DU kommer och sen kan han få göra sitt två minuters race efteråt.
  • Anonym
    Anonym (Kille) skrev 2011-06-27 16:19:27 följande:
    Nej 20 (60) min är nog inte så vanligt...och det är inte alltid så uppskattat hos tjejer heller. Men om han alltid haft problemet kan det bli en fråga om prestationsångest. Men är det likadant om du tillfredställer honom med handen? 2 min då oxå? Ni har aldrig testat att du tillfredställer honom tills han kommer, och han tillfredställer dig tills han är redo igen? Är ett knep många använder.
    Som sagt, menar inte att man ska jucka i 60 minuter utan att HELA sexakten pågår så länge med både juck och slick och annat! Jag som kvinna uppskattar en lång sexakt, jag vill kunna komma själv - det är inte enbart en njutning för mannen!
Svar på tråden han klarar inte 2 min i sängen