Inlägg från: Donum |Visa alla inlägg
  • Donum

är du för fri abort?

Jag röstade nej pga premissen v 18 + 0 i frågan. Jag tycker att det är för sent för att få göra abort utan några som helst särskilda skäl. 

• Donum
    Lena skrev 2011-06-29 17:05:14 följande:
    Förutom fri abort är jag för fria preventivmedel och statlig satsning på forskning att ta fram nya, tex ppiller för män
    Det finns p-piller för män, men det finns ingen marknad för det. Eftersom kvinnor fortfarande i klart större utsträckning åläggs ansvaret för att förhindra graviditet så tjänar inte preventivmedelsproducenterna på att sälja p-piller för män. 
  • Donum
    seriousally skrev 2011-06-29 20:50:46 följande:
    Konstigt va många det finns som tycker att det är dåligt med fri abort. Hur kan man få för sig att man vet vad som är bäst för alla andra? Vill man inte göra abort så gör man inte det....vill man så har man all rätt i världen att göra det...utan att bli ifrågasatt.
    Fast TS fråga gäller ju inte fri abort utan fri abort till v 18. Aborträtten är ju tekniskt sett inte fri eftersom den är begränsad. 
  • Donum
    seriousally skrev 2011-06-29 20:54:51 följande:
    Nä...men du fattar vad jag menar...
    Möjligen, men det blir en aning missvisande att säga att att så många tycker att det är dåligt med fri abort när det dels inte är TS fråga utan det finns ytterligare en premiss i frågan och dels inte heller är fri abort överhuvudtaget. Krasst sett, så är ju de som har svarat ja på TS fråga mot fri abort. 
Svar på tråden är du för fri abort?