Inlägg från: Anonym (,,,,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,,,,)

Konstant tryck - urinblåsa/tarm

Anonym (orolig) skrev 2011-06-28 02:19:29 följande:
    Tack för svar! :)

Har haft extremt många urinvägsinfektioner, (5 st sen januari) och tre året innan. (om det har någon betydelse)
    Jaa, de tog bara lite prover och sen var det inte mer med det. Det gör ont i mitten, nedre delen, vänster sida och ryggen!
    Har regelbunden mens men det är störtblödningar. Inte gjort någon gynekologisk undersökning ännu.
    Det känns som att det sitter i tarmen.
    Har väldigt mycket slem i avföringen, förstoppning ibland. Hemorrojder har jag också.

Men om man tänker en mage från sidan, och så tarmen plus urinblåsan så känns det som att det sitter därimellan! (Väldigt svårt att förklara)

Om det vore något allvarligt, syns det på blodprov då?
    Tarm finns överallt!

Är du opererad någon gång i magen?
  • Anonym (,,,,)
    Anonym (orolig) skrev 2011-06-28 10:16:29 följande:
    Ja, en gång för magmunnen och en bukplastik!
    Jag känner igen dina symptom och det sättet du beskriver din smärta på.

På mig är det dels sammanväxningar och eftersom du är bukopererad så är det en väldigt trolig orsak för dig också.
    Det syns inte på några prover, rtg utan enda möjligheten att upptäcka dom är genom en ny operation. En ny operation i sin tur gör ofta att det blir dubbelt så mycket sammanväxningar efter den operationen.

Be om remiss till en kirurg, det är dom som har störst erfarenhet och kan bedöma vad som hjälper bäst.
    Är det något annat finer dom lättast ut det, magen är ju deras specialitet.
  • Anonym (,,,,)
    Anonym (Samma symptom) skrev 2013-03-23 23:32:30 följande:
    Hej TS och andra, Gammal tråd men hur gick det? Jag googlade mig fram till den här tråden eftersom jag har exakt samma symptom. Dock är jag man och inga tidigare bukoperationer. Symptom: Ont i nedre delen av magen, oftast till vänster, ca 6cm vänster om magens mitt. Har dock även fått ont på högersidan och rakt nedåt allt oftare. Känner mig kissnödig och bajsnödig nästan hela tiden, kommer dock bara "smått" men känns något bättre därefter i en liten stund. Har även ont, nästan som en krampande känsla, runt analen och upp mot svanskotan. Snabbsänkan visade inget konstigt och läkaren pratade om ibs. Orolig men kände hopp när jag hittade den här tråden. Med vänlig hälsning, Orolig

Hej!

Det är jättevanligt med tarmproblem och i de allra flesta fall är det inget farligt, men obehagligt och jobbigt.

För min del har mitt hälsotillstånd förvärrats. Men har även diagnostiserats med en allvarlig sjukdom som är väldigt ovanlig.
Svar på tråden Konstant tryck - urinblåsa/tarm