Inlägg från: stjierna |Visa alla inlägg
  • stjierna

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

MajaBrittan skrev 2011-06-28 11:16:49 följande:
    haha vilken grej om det stämmer. Tungan ute Ska hem å kissa i en mugg med bakpulver, om sambon ger sitt OK *fniss* Vi vet dock inte vad vi väntar, och kommer inte heller ta reda på det. Men som någon skrev, man måste väl tänka på vad man ätit för sur resp basisk mat lär ju påverka urinen...
    nej nej, inte bakpulver! bikarbonat! det är skillnad :P
  • stjierna
    Zargenta skrev 2011-06-28 11:56:24 följande:
    Haha fan vad sjukt. Jag var grymt skeptisk till om det skulle funka, men jag hällde i två tsk bikarbonat i plastmugg och pressade fram de droppar jag kunde och rörde sen snabbt om i muggen och det fräste och lät i muggen! Min son är verkligen en son ;)
    haha, coolt! då vet vi att det KAN fräsa också!! alla andra har ju bara fått "ingen reaktion". ;)

Grattis!! 
  • stjierna
    trz skrev 2011-06-28 12:12:56 följande:
    Dom som inte fár ngn reaktion kanske kissar för mkt? :)
    Sant, jag har inte läst någon mängd, men jag kissade bara lite så det blev liksom.. blandat och rinnigt, och så rörde jag om. och jag fick ingen reaktion. ska jag måttuppskatta så tror jag nog att det vara ungefär lika mycket av båda delar..
  • stjierna

Enligt vad ni har röstat så kan detta testet lika väl vara bluff o båg som sanning, det är nog lika rätt som att man spyr i början om man väntar tjej, att en kille är lugnare i magen och att ringen snurrar respektive pendlar över magen beroende på könet :´)

men kul är det iaf! och lite roligt för dom som det funkar på :) 

• stjierna
    Pluralisa skrev 2011-06-28 15:09:28 följande:
    Hehe, nu har jag oxå testat Hände ingenting alls, antar att det indikerar på flicka då? Tror ju som sagt inte alls på sånt här men jäkligt skoj o se om det stämmer sen iaf
    vi får väl se :´) jag är som sagt väldigt skeptisk till sånt här också, men det hade varit roligt om det hade funkat ;) jag får vänta ända till mitten av augusti innan jag vet (om bebisen vill visa, och BM känner sig okej med att berätta) vad det för kön på vår lilla krabat :)
  • stjierna

Jag kanske skulle skrivit att om det bubblar och/ELLER pyser, ska det vara en killa. Det är bara en tjej om det inte händer någonting! :)

• stjierna

Mig själv: åh, jag vet inte :( jag kan inte alla olika skeden, jag fick det förklarat för mig att händer absolut ingenting är det tjej, blir det en reaktion av något slag (ex. Skum el pys) så var det kille ;) mer än så vet jag inte ;) testa om med morgonurin o se om fu får samma resultat?

• stjierna

Mig själv: på mitt hände absolut INGENTING. jag trodde att bikarbonaten var gammal eftersom jag inte fick något alls som reaktion.. ;) det var som att kissa i en mugg utan bikarbonat, typ ;)

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?