Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?
det åter står att se om 8 veckor.
det enda jag har funderat på är ju att om man vill försöka påverka vilket kön man får INNAN man har sex, ska man ju som kvinna se till att vara "sur" för flicka och "basisk" för kille. det är ju tvärtom mot det här testet. förstår ni vad jag menar? ;)
Kimmice: jag kanske borde höra av mig till matkedjorna o säga att det var min förtjänst :P man kanske får gratis bikarbonat ett år? ;)
bara för att dubbelkolla så att mitt test inte grundade sig i vad jag precis ätit (syrligt eller basiskt) så gjorde jag ett nytt test nu på morgonen med morgonurinen och jag får fortfarande resultat flicka. solkart! det finns inte en tillstymmelse till action i min mugg... så då stämmer inte det heller att det bara beror på vad man precis ätit!
Ciccir:
Filmjölksbröd
2,25 dl vetemjöl
2,25 dl grahamsmjöl
0,75 dl grovt rågmjöl
0,75 dl vetekli
0,75 dl vetekross
0,75 tsk salt
2 tsk bikarbonat
5 dl filmjölk
0,5-1 dl mörk sirap
blanda torra ingredienser först. tillsätt sedan sirapen och filmjölken. blanda runt så det blir en jämn smet (försök att inte få ner för mycket luft) häll smeten i en brödform och ställ i en kall ugn som ni sätter på 175 grader. ha brödet inne i mitten av ugnen i ungefär 65-70 minuter... O vips har man ett urgott bröd som håller sig i ca en vecka i plastpåse! :)
och för att klargöra. minsta lilla reaktion ska betyda kille (även om det pyser pyttelite i bara 2 sekunder), det är bara tjej om absolut INGENTING händer när du kissar i muggen. så nu vet ni det :´)