Inlägg från: Helenmedh |Visa alla inlägg
  • Helenmedh

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Aniko: även bara skum indikerar pojke..

• Helenmedh
    Aniko skrev 2012-10-20 21:11:00 följande:
    Helenmedh: även om skummet kommer efter man rört om? Jag tror det var så nämligen.

Äsch vet ni vad jag gör om det igen imorgon utan att röra om och med mindre urin
    haha det vet jag faktiskt inte :P Men det är ju 50/50 att testet stämmer så ;)
  • Helenmedh

Alltså varför är det olika från dag till dag? Första gången jag gjorde det var det morgonurin och då visade det flicka. Andra gången jag gjorde var också morgonurin och då visade det flicka, sen visade det pojke tredje gången och nu fjärde gången visade det flicka igen med morgonurin.. Vecka 13+5 idag

• Helenmedh
    Louwa skrev 2012-10-24 19:14:16 följande:

Mitt visade också sådär konsitgt. Var dock en tjej när vi var på 3d-utraljud för några veckor sen :D
    Haha okej, grattis till flickan :) 
    Hur många gånger fick du flicka? Alltså var det bara någon enstaka gång, som mig, som du fick pojke? :) 
  • Helenmedh
    Louwa skrev 2012-10-24 22:03:13 följande:

Nej,var typ 50/50. Kommer inte ihåg exakt, men första tre gångerna visade flicka sen pojke två gånger, flicka igen, sen pojke igen. Så verkligen fram och tillbaka ;P
    haha okej :P ja får väl vänta tills man kan boka in könsul :P 
  • Helenmedh
    MissOlzon skrev 2012-12-13 10:32:46 följande:
    Då ska vi se, magkänslan sa flicka hela tiden. Alla trodde flicka, testet ovan visade flicka två gånger. UL bilderna togs som flicka och vid 16 veckors UL scannen så sa de 99% flicka!

Igår var det RUL 20 veckors och där inne gömmer sig ordagrant en POJKE! Så tji fick vi! 
    Haha vilken chock det måste ha varit! :P 
    För mig sa testet både flicka och pojke, det rådde delade meningar från folk men jag var stensäker på pojk. på Rul visade det sig vara just en pojke  
  • Helenmedh

Förlåt om någon är kräsmagad!

Jag tycker detta var väldigt svårt att tyda.. Skummet är liksom på botten och inte på ytan.. Eller skum och skum, det är mer pulvret som lösts upp och brett ut sig på botten.

Hur skulle ni tolka detta?

• Helenmedh

Blir tokig på detta testet! För ungefär två veckor sedan så visade det pojke flera gånger. 
    Nu så har det visat flicka 4 dagar i rad..?

Alla gånger är tagna med morgonurin

• Helenmedh
    Carolinee87 skrev 2014-06-05 08:29:38 följande:
    Kanske det är 2 där inne? ;)

Nä men man får nog ta testet med en liten klackspark ;)
    Det däremot är jag säker på att det inte är! ;) Eller ja, det skulle ju vara om den ena gömt sig ;) haha

Jo det är ju inget vetenskapligt bevisat direkt men det är ju underligt att det kan vara så olika från dag till dag!
  • Helenmedh
    Liiz01 skrev 2014-06-09 17:42:01 följande:
    Testade nu i v.41 och då skummande det som mest. Har gett flera olika och därmed otydliga svar men nu var det ett tydligt pojkrresultst. Vet inte kön men det får vi snart veta.

Har fler fått olika resultat olika gånger?
    Har fått olika nästan varje gång. Ställningen är nu Flicka: 6 ggr. Pojke:4 ggr. 

Vill så gärna göra rödkålstestet också men jag hittar fasen ingen rödkål! Ingen affär i hela stan har det! Vart kan man få tag på det? Någon som vet? 
  • Helenmedh
    Pluttemor skrev 2014-06-10 16:25:08 följande:
    jag köper det på willys smile2.gif
    Åh! Har willys?! Var på Coop, ICA, Lidl, Hemköp och Tempo (en närbutik här) och ingen hade. Tänkte: Äh, nu åker jag hem och dränker mina sorger i apelsinjuice, Willys har garanterat inte heller.. 

Men då ska jag genast kolla imorgon!! Tack!
  • Helenmedh

Tack för tipset om Willys! Har köpt hem rödkålen idag men vet inte om jag gjorde rätt? Kokade inte den tillsammans med vattnet utan hällde bara vattnet över rödkålen. Det resulterade i en rätt ljus färg. När jag sedan blandade så blev det denna färg? Får jag snälla låna några ögon som kan hjälpa mig att avläsa färgen? Tycker det är jättesvårt.. Haha!

• Helenmedh
    Pluttemor skrev 2014-06-11 21:49:30 följande:
    Jag tror att resultatet blir missvisande för att man måste koka rödkålen innan och sen blanda med urin.
    Blää! Får vänta äääända tills imorgon då! :( ( ;) ) 

Men det blev ju ändå en färg, dock väldigt svårt att avgöra vilken! 
  • Helenmedh

Dagens skörd på "rätt" sätt. Kokat rödkålen och med morgonurin.

Blev väldigt mörkt så därför har jag tagit bild på när jag heller ut det.

Visst är det lila?

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?