• EmmyWahnberg

vad för medicin tar ni mot oro/ångest?

Jag fick atarax igår för min ångest jag med, är LITE skeptisk förkänner inte av den alls förutom att jag är trött, den är ju egentligen för klåda och hud allergi men ska tydligen lugna oro också. Finns det något starkare alternativ som inte är benzo? Eller rekommenderar ni benzo om man tar dem endast vid behov om inte dagligen?

• EmmyWahnberg

Okej :) Det där med minskad hjärtklappning lät inte fel, brukar börja min ångest med att jag hör ina hjärtslag och tror att något är fel med hjärtat vilket leder till att det börjar klappa as fort och så går det runt. Vad sa ni för att få starkare medicin? Ska jag bara ringa och säga att mina tabletter inte ens känns av och att dem verkligen inte tar bort ångesten eller hjälper vid en panik attack, kommer dem att förstå?

Får ringa imorn... Blir bara lite trött men ångesten och oron är kvar. Sorry att jag klev in på ett hörn med mina frågor :P Fick föresten Anti depp, SSRI mot ångesten som jag ska äta varje dag, men är tveksam, en biverkning i början kan vara kraftig ångest och det vill jag verkligen inte :/  

Svar på tråden vad för medicin tar ni mot oro/ångest?