• pco

Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?

Hej tjejer!

Jag hänger gärna på om det är okej?

Jag fick reda på att jag har pcos i början av 2008 och började med pregotime i 3mån undan resultat. Sedan gick vi vidare in i IVF karusellen med ET utan resultat sedan gjode vi även ett FET försök utan resultat och är igång igen nu med ICSI försök nr 2. Har för tre dagar sedan börjat spraya suprecus och har även snart ätit färdigt mina provera tabletter, och har ont i brösten som satan så förhoppningsvis kommer nu mensen på söndag elr där i kring.
    Jag har som sagt pcos och min  sambo har nedsatt spermiekvalité.

Hoppas vi kan följas åt mot ett fint plus! :) 

• pco
    Celbia skrev 2011-07-31 13:24:23 följande:
    Här blev det inget plus, tanten kom igår :/ Så nya tag i augusti då!
    nej ursch va tråkigt! Jag vet hur det känns. Försök o ladda om inför nästa försök även om det känns tungt! 

Vi ska lyckas!! 
  • pco
    terror skrev 2011-07-31 18:56:14 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Såg tidigare i denna tråd någon som skrev att man äter provera dag 16-25 i menscykeln. Det är inte alltid så, själv äter jag dag 14-23 och brukar få blödningen efter ca 2-5 dagar efter avslutad kur. Så det är helt efter hur läkaren bestämmer.

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år nu och det blir inget. Känns förjävligt rent ut sagt. Jag har pco. Nu har vi bokat tid för utredning. Hoppas på pergo då jag inte verkar ägglossa som man ska. Här ska barn bli gjorda! Eller hur??? Drömmer

ja provera e helt individuellt..själv åt jag provera i 10dagar och då kom mensen som för övrigt är slut snart. Jag har ätit prego tidigare i 3omgångar men d tog sig inte, men jag hoppas på bättre resultat för er :) självklart ska barn bli gjorda här :)
  • pco
    terror skrev 2011-08-01 17:11:41 följande:
    Ja, jag åt oxå 10 dagar. Nu är jag utan tills vi ska börja utredningen. Får se om den kommer av sig själv.. vore ju roligt men så blir det nog inte.

Vad händer för dig nu när inte pergon fungerade?
    jag har varit på sahlgrenska idag för att lämna blodprov, vilket visade att jag e nedreglerad o e klar för att köra igång med menopur sprutorna imon, så om ca 2v har jag äp och sen då förhoppningsvis et :)

klart d vore kul om den kom av sig själv o man hoppas o allt, men tyvärr så blir man så besviken men jag håller tummar o så ändå för er att den ska komma :)
    Firran skrev 2011-08-02 11:46:12 följande:
    ska du börja med puregon lr nått liknande efter som pergon inte fungerade ?
    Jag ska snart börja äta primolut nor för att få mens.. den 8 onde.. sen ska jag börja med sprutor eftersom pergon inte funkade för mig heller... hoppas hoppas det här funkar nu !! för det är klart attd et ska bli !! =)
     som jag skrev till terror så har jag vart på sahlgrenska idag vilket har visat att jag e nedreglerad så imon kör jag igång med menopur sprutorna o inväntar äp till o börja med, jag e sååå nervös. Har du provat menopur tidigare?
    okej gött då e du snart igång du med :) vet du vilka sprutor du ska få?
    jaaa nu jävlar ska vi lyckas tjejer!! :) 
  • pco
    Juliii86 skrev 2011-08-06 12:10:45 följande:
    Hejsan!

Jag har nyligen börjat med provera tabletterna och det är min första gång. Igår åt jag min sista tablett och idag väntar på att mensen ska komma. Är lite smått orolig över att mensen ska försvinna Obestämd
    Hur funkar det egentligen.. ska jag vänta tills jag får sin mens för att sedan räkna som dag 1 och sedan på dag 5 äta pergotime.. men om jag inte får min mens på länge.. ska jag fortfarande vänta tills jag får mens och sedan börja med pergotime? eller måste jag få utskrivet provera igen för att starta igång mensen?
    När jag skulle köra igång med provera och pregotime så skulle jag ta provera i 10dagar och på 5te dagen med provera skulle jag börja med pregotime tabletterna och första gången kom mensen precis samma dag som sista tabletten blev tagen och de andra 4gångerna därefter kom den 2-4dagar efter sista provera tabletten. Men det e så olika för alla, det går bra ska du se, den mensen dyker snart upp :)
Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?