OK att låta barn vara nakna på badstranden?
Så, vad säger ni? Nyfiken på vad andra anser:)
Mitt barn får va naket på stranden och bada naken. (Han är 2,5 år)
Vid vilken ålder slutar det va okej?
Kommentera gärna hur ni gör.
Så, vad säger ni? Nyfiken på vad andra anser:)
Mitt barn får va naket på stranden och bada naken. (Han är 2,5 år)
Vid vilken ålder slutar det va okej?
Kommentera gärna hur ni gör.
Jo, samma här, om man skall vara länge så är det klart dom inte kan va nakna, men det är enbart pga solen och inte själva nakenheten. Här där jag bor så är nog de flesta småbarn nakna på stranden (de flesta är väl under 3 år) och jag ser inte nakenhet på något sätt stötande. :)
Låter min dotter vara naken, ser inget fel i det då hon faktiskt föddes naken... Skulle jag däremot upptäcka att någon satt och glodde på henne på stranden hade jag definitivt tagit på henne kläder, man vet ju inte vart de tittar.. Men hon har baddräkt/bikini på sig ibland, mest för att jag tycker hon är så söt i sin baddräkt, hihi.
Vad det gäller solen så smörjer jag alltid in henne med solkräm med hög solskyddsfaktor.
Mitt barn är inte naket men jag tycker det är OK med nakna barn.
Båda våra barn har haft badkläder, mest av praktiska skäl. De har såklart varit nakna när de har bytt om och kanske en stund när de setat på filten.
För att svara på TS, det beror på. Jag är uppvuxen i Norrlandsskogarna och där kunde man ju springa naken men nu bor vi i en halvstor stad och där tycker jag inte sonen ska springa naken. Finns ingen anledning.
Min son har också badbyxor men han brukar rycka i dom å vill ha av dom, så han gillar att va naken, men skulle någon sitta å glo så hade jag nog klätt på honom illa kvickt.
Barnen har uv kläder på sig när vi är på stranden. Men hemma i trädgården får de absolut vara nakna
Klart det är okej, men ja skulle aldrig låta mina barn vara nakna på stranden dels pga solen och sen faktiskt de ja tycker är värre, är att ja inte vet om det sitter nåt äckel nånstans!!!
Jag gillar inte det där med att småbarn ska springa runt oskyddade i solen. Hellre skyddande kläder (lång t-shirt och hatt kanske) än ett tjockt lager med solkräm (som jag inte alls tror är nyttigt). Så nej, jag tycker väl inte det är OK att ha ungarna nakna på badstranden ...