• Nice Girl Wrong Place

Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?

Män runkar.
    Visst använder man uttrycket mer och mer, även för kvinnor, men det kommer alltid kännas fel för mig.
    En man runkar, jag runkar inte (eller jo, av honom möjligtvis, men inte mig själv).
    I mitt huvud förutsätter runkning ett manligt könsorgan.

Så vad gör kvinnor då? Varför finns inget nice ord för oss? Eller finns det något jag missat?
    "Nu ska jag onanera", känns lagomt sexigt.
    "Nu ska jag smeka mig själv alt. leka med mig själv", känns helt ok för mig, men så långt.

Någon föreslog "pulla", men det låter som en höna eller något som innebär penetration av fingrar (vad fint jag uttrycker mig...).

Så, förslag?

• Svar på tråden Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?
  • Colisa
    Emmi27 skrev 2011-07-03 17:12:40 följande:
    Jag sökte på "onanera" på synonym.se och ett av orden som kom upp var "taja", har jag aldrig hört förut men det är ju et alternativ :P inte så sexigt, men inga av de där orden är sexiga, men ett ord iaf haha
    Taja tror jag är en synonym till runka, alltså bara avser manlig onani. Är inte säker, men har bara hört det i den betydelsen. Är det kanske en förkortning av "dra en Tarzan"?
  • Colisa
    Anonym skrev 2011-07-03 16:55:47 följande:
    Sexcera... det var rätt kul.
    "Tjo! Uppå Backamo
    nu sexcerat jag har, tralaa"
    Skrattande Den gamla fina sången...
  • Emmi27
    Colisa skrev 2011-07-03 17:35:10 följande:
    Taja tror jag är en synonym till runka, alltså bara avser manlig onani. Är inte säker, men har bara hört det i den betydelsen. Är det kanske en förkortning av "dra en Tarzan"?
    ingen aning, men det står som synonym till onanera. fanns också de som lagt till "rasta hönan" haha.
    Söker man på "onani" så kommer urpsungsverbet "taj" upp. Det finns inte med i SAOL i alla fall.
  • Jesspa80
    EFI skrev 2011-07-03 16:58:53 följande:
    Nej, men från ordet runka, som betyder skaka. Flört

Direkt från SAOL:
    aha, men då kommer ju säkert sumprunka från runka :) Tackar :)
  • MamaInternational

Tycker inte runka låter något vidare 'fint' , men onanera låter mjukt och vackert.

• Emmi27
    Jesspa80 skrev 2011-07-03 17:51:24 följande:
    aha, men då kommer ju säkert sumprunka från runka :) Tackar :)
    sumprunkare var faktiskt ett yrke förr i tiden =) var fiskare som hade fisk i sumpar under båten och så skakade man på den för att nytt vatten skulle komma in så att fisken inte dog eller nåt sånt. Läste ordet första gången i Mina drömmars stad böckerna och höll på att garva ihjäl mig, men det var ju inte lika roligt när jag kollade upp vad det betydde haha
  • Anonym (jag är tjej)

Jadu.. Jag tycker nog "onanera" låter hundra gånger mer sexigt och sensuellt än "runka" 

Jag brukar faktiskt säga runka när det handlar om tjejer också. Jag själv runkar aldrig mig.

När man var liten och som senast upp i gymnasieåldern sade/säger ju alla PULLA. Vet inte om folk säger det som vuxna?
    Annars är ju pulla bra, alla förstår vad man menar då.

Om vi ska hitta på något nytt och hoppas att alla hakar på tycker jag "FITTRA" lät bra som jag läste tidigt i tråden.  

• pralin

Efter blogg-hysteriens tjat om att choklaaaad eller krypa ner i baaadet med en tidning var vardagslyx tog jag ordet vardagslyx till mitt ordförråd för onani. Hur ofta har man tiden att stänga dörren mitt på ljusa dagen och bara rå om sig själv? Helt perfekt, mao, och det utan att ordet på något vis känns avtändade eller förpubertalt (som runka eller "dubbelklicka musen").
    Egentid är också ett bra ord. En av mina vänner säger massera sig själv, man behöver ju knappast fråga två gånger vad hon menar...

• Anonym

Runka och pulla duger väl?
    Dessutom kan man ju säga "runka" även om man är tjej.

• pralin
    pralin skrev 2011-07-03 18:26:13 följande:
    Efter blogg-hysteriens tjat om att choklaaaad eller krypa ner i baaadet med en tidning var vardagslyx tog jag ordet vardagslyx till mitt ordförråd för onani. Hur ofta har man tiden att stänga dörren mitt på ljusa dagen och bara rå om sig själv? Helt perfekt, mao, och det utan att ordet på något vis känns avtändade eller förpubertalt (som runka eller "dubbelklicka musen").
    Egentid är också ett bra ord. En av mina vänner säger massera sig själv, man behöver ju knappast fråga två gånger vad hon menar...
    Oj, tryckfelsnisse var i farten. Ska såklart vara "var vardagslyx det ord jag tog till mitt ordförråd för onani".
Svar på tråden Runka vs...ja varför kan kvinnor inte få ett sexigare ord för "onani"?