• MammaNilli

Kattkiss - Hur får jag bort det?

Har sån här standardmatta i sovrummen i vår lägenhet, vet inte vad det heter men liknar plast och är beige/brun/gul fläckigt  . Det är likadant i de inbyggda garderoberna. Nu har min katt kissat i minst en av dom, hon gör sånt där när hon löper. Nu ska hon till vet snart för att hon löper konstant och det har pågått i evigheter och dom antar att hon är sjuk. Men till saken, hur får jag bort stanken? Är det överhuvudtaget möjligt? Måste jag byta matta? Isåfall får jag bekosta det själv antar jag? Men det kan ju inte vara dyrt. Lägga in lite klickgolv kanske men eftersom att vi hyr så skulle det underlätta om jag slapp höga kostnader här.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kattkiss - Hur får jag bort det?
  • MammaNilli

Tack för det hjälpsamma trevliga svaret.

• nemo1

Sätt katten på p-piller bums i morgon för att bryta löpet och kastrera på fredag. Varför har du en fertil katt som går runt och tomlöper hela tiden? Stackars katt.

• Sunshine808

Sätt en skål med ättika, det brukar dra bort stanken, sedan vädra.

• Hannah76
    MammaNilli skrev 2011-07-03 18:18:36 följande:
    Tack för det hjälpsamma trevliga svaret.
    Hahah. Sorry jag menade inte att det skulle låta så, men  jag googlade för att se om det fanns tips och det var så många att det inte var någon idé att skriva ner något =)
  • MammaNilli

Katten har ätit p-piller och har förmodligen fått cancer av det.

Tack ,ska testa ättika, har testat vädra men det är svårt med inbyggd garderob.

Okej Hannah, jag har inte hittat några bra svar iaf, är kanske en dålig googlare i det fallet.

• nemo1

Ni har låtit katten äta p-piller en längre tid så att den fått cancer, då förstår jag inte varför hon inte är kastrerad för länge sen?

• MammaNilli
    nemo1 skrev 2011-07-03 18:24:47 följande:
    Ni har låtit katten äta p-piller en längre tid så att den fått cancer, då förstår jag inte varför hon inte är kastrerad för länge sen?
    Nemo, tråden handlar inte om det, och du får säga precis vad du vill men min katt ska förmodligen avlivas och du gör allt bara värre. Men hade ju kunnat räkna ut med lilltån att man skulle träffa på sånt där folk även här. Kommer inte kommentera några såna där svar i fortsättningen eller berätta historien runt min katt. Tråden handlar om kattkiss om du inte riktigt läst klart..
  • CinnamonMai

Ja ättika är väl i princip det enda som tar bort det helt. Jag brukar blanda ättika och vatten och spraya på med en blomspruta när det händer på mattor. Jag sätter även ut en skål med ättika i rummet.

• CinnamonMai

Detta gör jag efter att jag har rengjort med typ ajax eller yes ska tilläggas för att få bort fläcken och det värsta av stanken.

Svar på tråden Kattkiss - Hur får jag bort det?