• 0rion

när började era barn sova hela nätter?

min dotter är 6 månader och sover intehela nätter. Hon vill ha mat ett par ggr på natten fortfarande. När ska det avta?

vi har börjat med välling sen några dagar tillbaka och hon kan äta en portion gröt plus 200 ml välling på kvällen men ändå vakna och vill ha mat.

• Svar på tråden när började era barn sova hela nätter?
  • Cia o krabaten

Runt 3år började min stora sova hela natten. Slutade äta på natten vid 9mån, men fortsatte vakna...
    Sonen fyller 3 om 1mån och har haft 1 hel natt varannan vecka eller så. Slutade också äta på natten runt 8mån. 

• Ellis78

min lilla tjej sov hela nätter från det att hon var 2 månader ungefär. Är 1,5 år idag.

• cicci85

Mina slutade äta på nätterna när de var 10 och 12 månader. Nu är de 3 och 6 och vaknar typ varannan natt och kommer över till stora sängen.

• Kazeer

Första barnet började sova 12-timmarsnätter vid 5,5 månads ålder. Andra barnet började sova hela nätter med någorlunda regelbundenhet från ca 1 års ålder (slutade äta på natten vid 8 månaders ålder).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • annapanna03

Anton är 7,5 månader nu och vaknar 1 gg per natt för mat. Ska försöka avvänja honom... jag kommer aldrig orka i 3 år... måste få sömn :)

• Linnika

Efter ca 1 månad så sov han hela nätter. Han är visserligen bara 4½ månader nu, men nu sover han längre och även nu hela nätter. Med längre menar jag att när han började sova hela nätter vid 1 månads ålder så gick vi och la oss ganska sent. Runt 23-00 nån gång. Nu lägger han sig runt 20-21 och sover till 07-08 nån gång.

ღ Linus ღ
  • Finesse

Min dotter började sova hela nätter nångång mellan 3-4 månader.. och HELA nätter räknar jag med från 19-20 till 7-8.. alltså 12 timmar och ingen mat..

Sonen är 4 månader och 1 vecka men han sover inte hela nätter.. vaknar en gång och äter. Men sover ändå drygt 12 timmar..  

Ebba 071228, Hampus 110225
  • KramKalas

vid 11-12månader sov han hela nätter. före det ville han gärna äta en gång per natt

Svar på tråden när började era barn sova hela nätter?