annorlunda trots
jag tro verkligen inte på straff vill jag börja med att säga. Sen tror jag att du behöver tänka...hon är faktiskt bara 2 år, enbart den tanken borde få dig att lugna ner dig en smula. Jag har oxå gått igenom detta såsom många andra föräldrar. Har nu en 3½ åring som är så go och det går att resonera med henne.
Men alltså försök att inte ha så höga krav på barnet, 2 år är ingenting. Och barnet har börjat fatta att det kan påverka omgivningen på olika sätt genom olika agerande. Inget mer än så. Ta det för vad det är. En helt vanlig utveckling hos en 2åring och var lugn i DITT beteende mot henne. Det låter hemskt att du säger att hon "bryter ner dig" Hon ska ju vara din källa till glädje:)! Alla olika utvecklingsfaser som pågår känns som att de ska hålla på i evighet, men det ger sig tillslut. Man får bara hitta vägar som funkar för alla parter utan skrik och gnäll. Men å andra sidan , vad gör lite skrik och gnäll(vad gäller barnet) så länge det inte blir någon påverkan där man reagerar irrationellt?
Jag vet inte mer vad jag ska säga än att jag vet hur det kan vara. Men kämpa på och ta din söta tjej för vad hon är. Det är säkerligen en fas som kommer pågå men som snart går över. Och sen kommer nästa och då undrar du varför d var irriterad på denna som var nu...and so on.
Kraam!