• MSA

    Exets nya tjej kom på begravningen...

    Jag hade önskat att jag kunde vara anonym men det gick inte...

    Jag och mitt ex separerade 2008, Några månader efter att tvillingarna föddes.
    I November 2010 träffade han en ny tjej och i Februari var dem förlovad.
    I Maj skedde en fruktansvärd olycka som tog livet ur vår son.

    Eftersom jag och min exman har känt varandra sen vi lärde oss att gå och fortfarande är väldigt goda vänner som träffas och håller kontakten lät jag självklart hans nya sambo komma på begravningen.
    Hon hade varit låtsasmamma åt vår son i ca ett halvår.
    Hon är jättetrevlig, Har inga egna barn och behandlar verkligen mina barn med respekt och kärlek.
    Trots det kändes det väldigt tungt på begravningen...
    De vänner som var bjudna är mina och min exmans släkt och vänner, Som aldrig träffat hans sambo innan dem flyttade ihop.

    På fikat efter begravningen kretsade allt runt henne...
    Alla kom fram till henne och frågade hur hon mådde, Om dom kunde hjälpa henne på något vis, De hämtade servetter för att torka hennes tårar m.m.
    Min släkt, Mina vänner! Stod samlad runt henne och försökte trösta henne.
    Jag satt i andra änden av salen, Med mina barn, Mina syskon och föräldrar.
    De övriga i släkten och mina vänner som alltid funnits där för mig var nu hos HENNE och tröstade HENNE när MIN son hade gått bort!
    Jag visste inte vad jag skulle göra... Min son, så söt och saknad.
    Begravningen kändes förstörd. Jag åkte hem med barnen och grät tills jag somnade.

    Varför tror ni dom gjorde såhär?
    Förstod dem inte att jag blev ledsen...
    Om det är någon som ska bli ledsen är det jag, Hans mamma. Hon hade knappt träffat honom.
    Jag är så ledsen, Vet inte vad jag ska göra.
    Varför brydde sig ingen om mig? Ingen som frågade hur JAG mådde när MIN son hade gått bort...
    Kan någon hjälpa mig, Hur ska jag komma över det här :(
    Det har gått en tid nu men jag kan fortfarande inte släppa det.
    Orkar inte träffa varken exet eller henne. Känns så tråkigt.

  • Svar på tråden Exets nya tjej kom på begravningen...
  • Hannah76

    Åh vad jobbigt.
    Kanske gjorde de så för att hennes sorg var mindre "farlig" för dem? att det helt enkelt var lättare att vara nära henne? Sorg får människor att agera annorlunda än de borde.

    Beklagar er stora förlust, och är ledsen över er sorg.

  • Esmiso

    tror just som Hannah76 skriver, att de upplevde hennes sorg " mindre farlig".
    Har själv märkt efter min pappa hastigt gick bort att människor man trodde man kände beter sig helt annorlunda än man trodde i sådana här situationer...

    Beklagar din stora förlust. Kan inte säga att jag förstår, inte heller finns det några lindrande ord. Hoppas att du känner att du har NÅGON att ventilera din sorg med?! Det tror jag är enda vägen till lindring...

    Kram!

  • fjonkan

    Usch vad tragiskt för er.

    Håller med ovanstående att ibland är sorgen så svår att bära och man känner sig så otroligt maktlös så reaktionerna kan bli lite konstiga. Jag förstår att du känner det som orättvist och att det var du som behövde deras stöd minst lika mycket. Kan inte säga ngt som kan förklarar just deras beteende mer än det som redan står.

    Hoppas du ändå känner dig älskad och omtyckt av dina närmaste nu efteråt och att du har ett bra stöd av ngn när du behöver det.


    Jag är faran som lurar i natten.....
Svar på tråden Exets nya tjej kom på begravningen...