Inlägg från: Trialanderror |Visa alla inlägg
  • Trialanderror

Favoriträtt UK?

Oj oj oj... det finns så mycket jag saknar efter mina år i england.

*Crisp buttie (med chips alltså) är ju fantastiskt gott, brukar fortfarande äta såna hemma till tjejens fasa.

*Bangers and mash! Läskigt gott med en Bisto gravy till och ärtor.

* Deepfried sausage!!! En chipshop rätt jag upptäckte allt för sent (eller mitt hjärta är nog tacksam att jag inte upptäckte det tidigare)

* Sausage på toast med lök, HP och Ketchup. Så enkelt och så gott. Helst skulle det vara Tescos butchers choice tomat korv... eller den lokala slaktarens. varje gång jag är i stockholm så bunkrar jag upp svindyr fryst sausage från english shop.

* Roast potatoes och lammstek med rosmarin. Gaaaaaaaahhhhh vad gott... Jag är ju lite av ett proffs på att laga roast potatoes numera.

Jag måste säga att det brittiska köket har ett onödigt dåligt rykte, för det finns väldigt mycket god mat.

• Trialanderror

Kan flika in att friterad Mars är sjukt gott!
    Bodde i Carlisle flera år och chipshopparna där hade mars på menyn.
    Sött och gott...
    krispig frityr utanpå och varm rinnig choklad innuti.

• Trialanderror

Har Tesco kvar sin Butchers choice Tomato korv? Den är utan tvekan den godaste korven som man kan köpa i en vanlig matvaruafär.

• Trialanderror
    amanda h skrev 2011-08-19 00:08:31 följande:
    Blir så himla hungrig när jag läser den här tråden haha, det blir ju nästan som middags-tips :D Just nu känner jag mig väldigt sugen på fish & chips med mushy peas och vinäger :(

Jag saknar verkligen choritzo och falukorv, jag ser att många skrivit att dom gillar brittisk korv (ge mig tips på god korv btw), men häromdagen gjorde jag korv stroganoff med den här korven som jag tyckte såg mest normal ut. Usch fick slänga hela rätten =p Smakade ju kattmat, korven var ju helt lös även om jag stekte den tills den var bränd! Var förvånad att jag inte blev matförgiftad!

Nåt mer jag saknar med Sverige är chips, dipp, skaldjur (här hittar man varken räkor lr kräftor) och lakrits. Allt annat hittar man ju på Ikea, men dit åker man ju inte varje dag. Men känns som att ju längre man bor här, ju mer börjar man älska brittisk mat. När jag flyttade hit när jag var 19 så rynkade jag på näsan när jag såg menyerna på pubarna. Men nu har man beslutsångest! :D
    Gå till en slaktare och köp ordentlig korv, inget skinless. :p
    sen ska du steka dom länge på låg värme och vända dom då och då.
Svar på tråden Favoriträtt UK?