• Michiyo

Favoriträtt UK?

stuffing..... glöm för guds skull inte bort stuffingen xD

galaxy räknas inte som mat men åååhhh den e så god. almond crossiants^^ angel cake :p

tiger rolls från asda! asdas jalapeno filling:p

kan nog rabbla upp halva affären finns en massa som jag riktigt hatade innan jag åkte dig som jag sen kom att börja älska...som haslet... eller deras för smakade och grilade kyckling bitar... jag börjar bli hungrig :s 

• Michiyo
    amanda h skrev 2011-08-19 00:08:31 följande:
    Blir så himla hungrig när jag läser den här tråden haha, det blir ju nästan som middags-tips :D Just nu känner jag mig väldigt sugen på fish & chips med mushy peas och vinäger :(

Jag saknar verkligen choritzo och falukorv, jag ser att många skrivit att dom gillar brittisk korv (ge mig tips på god korv btw), men häromdagen gjorde jag korv stroganoff med den här korven som jag tyckte såg mest normal ut. Usch fick slänga hela rätten =p Smakade ju kattmat, korven var ju helt lös även om jag stekte den tills den var bränd! Var förvånad att jag inte blev matförgiftad!

Nåt mer jag saknar med Sverige är chips, dipp, skaldjur (här hittar man varken räkor lr kräftor) och lakrits. Allt annat hittar man ju på Ikea, men dit åker man ju inte varje dag. Men känns som att ju längre man bor här, ju mer börjar man älska brittisk mat. När jag flyttade hit när jag var 19 så rynkade jag på näsan när jag såg menyerna på pubarna. Men nu har man beslutsångest! :D
    som någon annan kommenterade tidigare i tråden oxå det finns en typ falukorvs liknande korv fritzwurst eller va den heter... på tescos.. rött skin som våran falukorv.. väldigt lik i smaken bara lite mera smak så att säga.. den är kanon att göra stroganoff på.. sen har dom hotdogs som ser ut som våra svenska vanliga hederliga hotdogs^^ dom där som man kan köpa i storpack för nästan inga pengar alls nån gubbe på bilden om jag kommer ihåg rätt.. liknande dom finns oxå på tescos.
Svar på tråden Favoriträtt UK?