Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Favoriträtt UK?

Jag verkar ha väldigt lika smaklökar som Pasanda

En god Indian Curry- hatade koriander som de flesta svenskar när jag flyttade hit -97 men nu älskar jag det och vill gärna ha det hot hot hot

Fish and chips - bäst vid kusten såklart, bor i London så blir inte så ofta

Cathedral City - verkligen favorit osten nu!

Engelska Korvar - Mummma speciellt med de roliga smaksättningarna typ Chorizo, eller Angus Beef mums

Fish Pies och andra goda Pies

Bread and butter pudding - så gott och så enkelt att göra!

Min man är från NordIrland så därifrån har jag fått smak av deras goda bröd: soda bread och Weaten bread

Chips med curry sås på väg hem från krogen är också en favvo även om det nu var längesedan sist

Vad de inte gör likabra som i Sverige är en god billig svensk flottig pizza .... det kan jag sakna faktiskt

• YokohamaNr2

Kom på en annan grej vi brukade äta på väg hem från krogen när vi var unga och fattiga och inte hade råd med en kebab. Vi köpte Chips and salad in Pitta. Så det var ett pita bröd stoppat med pommes, sallad och kebabsås! Väldigt gott!

• YokohamaNr2
    mamma201107 skrev 2011-07-06 12:11:49 följande:
    Kan säga en annan sak.. min mamma brukade ha chips i smörgåsen.. alltså crisps..

Måste fråga er en annan sak, hur har ni det med barnomsorgen innan infant school?

Vi funderar nämligen på att flytta tillbaka till England, men jag har bara gått i primary och senior school själv.

Förlåt ts om jag kapar din tråd...
    Min kollega har alltid crisps i sin smörgås!

Angående barnomsorg så har vi haft dagmamma och nu nanny, tycker nanny har funkat bättre iom att de är i sin hemmiljö! Men det är jävligt dyrt med alla alternativen tyvärr. De får sen gratis dagis i tre timmar per dag (lite beroende på var du bor, ibland fler timmar) när de fyller 3 år.
  • YokohamaNr2
    MamaPapa skrev 2011-07-06 15:25:09 följande:
    Åh - hade glömt att ägg o chips räknas som en maträtt Skrattande
    När vi är riktigt lata kan vi äta det till middag faktiskt och lite bönor till förstås

Min man älskar jacked potatoes med baked beans men det är jag inte jätteförtjust i
  • YokohamaNr2

Jag har fortfarande efter 15 ar stor saknad efter salt lakrits min kara svarmor som vet om detta hittade dock en dansk variant av turkisk peppar pa lidl!!! Precis samma oj vad gott det var hon bor i belfast sa jag har inte undersokt lidl har i london, mitt narmaste ar tottenham eller enfield sa jag har undvikit de omradena ett tag

Kopte forovrigt kraftor igar pa ikea, kostade £7.65 nammy nammy

• YokohamaNr2
    Lenora skrev 2011-08-20 00:42:20 följande:
    Vill bara tipsa om Morrisons Lions Liquorice Gums för er som bor i England och saknar saltlakrits. Det är inte riktigt lika bra men ganska så nära.

Yokohama, vad hette den som du fick från Lidl? 
    Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet men påsen var blå och jag tror att det stod Danish på den ganska stort, annars hade jag inte kommit ihåg att det var danskt lakritsen inuti var exakt likadan som vanlig turkisk peppar
  • YokohamaNr2

Kul med puff

Roast dinners är ju helt underbart! vi gör ofta kyckling men ibland köper vi en helsida lax och bakar, jättegott!

Vi äter mycket fisk då min man inte äter kött och vår nya favvorätt, som absolut inte är engelsk men receptet hittades i Evening Standard, är Misolax med nudlar. Man penslar på misosoppa paste blandat med dijonsenap och lite ris vin på lax och bakar i ugn i 20 minuter. Sen lagar man nudlar och blandar med rostade sesamfrön. Tillbehör är sockerärtor och räddisor i en lag av rice wine vinegar, brunt socker och vatten. Hur gott som helst

Sen lagar vi ganska ofta fiskpajer med potatismos som lock. Jamie Oliver gjorde en ny på Tv häromkvällen som ska provas till helgen

Min svärmor gör en god gryta till barnen när vi är och hälsar på, superlätt med korv blandat med baked beans och toppat med potatismos och ost och bakat i ugnen.

• YokohamaNr2
    MamaPapa skrev 2013-09-04 19:25:14 följande:
    Ni vet dessa klassiska steamed sponge med syrup och custard? Jag tycker dessa varma "sockerkakor" är supergoda men att göra en steamed sponge är inte helt lätt o kräver speciella puddingformar etc. Men nu har jag hittat ett recept på microwave sponge pudding - låter kanske inte så lockande men helt ok och barnen älskar den. Tar 3.5 min i micron!
    Åh jag har lite svårt för spongepudding för det var det första jag fick på sjukhuset efter att ha fött min första son, var helt medtagen efter blodförlustoch hade missat att man skulle fylla i något papper om vad man ville ha att äta så jag fick ingen riktig mat utan bara en sponge pudding

däremot skulle barnen älska det, så har du kvar receptet vill jag gärna se det!
  • YokohamaNr2

Tack det ska genast provas! vår nanny gjorde en liknande grej men det var kladdkaka i mikron, blev jättegod!

• YokohamaNr2

Vi åt sen lunch på en pub igår och jag åt chicken, leek and pulled ham pie, den var gudomligt god. Pajerna här tycker jag är helt otroligt goda och finns inte riktigt någon svensk motsvarighet.

Svar på tråden Favoriträtt UK?