Inlägg från: mamma201107 |Visa alla inlägg
  • mamma201107

Favoriträtt UK?

Kan rekommendera att åka till yorkshire dales och testa ostarna hos wensleydale creamery.
    Min favoriträtt då jag är uppvuxen vid kusten är fish and chips indränkt i malt vinegar..

• mamma201107
    amanda h skrev 2011-07-04 22:19:47 följande:

Fick fråga min man vad toad in a hole var, han sa att det var som yorkshire pudding med korv, stämmer det? :p annorlunda rätt måste jag säga!

japp med gravy till
  • mamma201107

Vart I England bor ni? Hur länge har ni bott där?

Är halvbritt, uppvuxen i North Yorkshire :)

• mamma201107

Har ni testat Cheese and Onion pasties? De är rätt goda, speciellt om man vill ha något snabbt.

Soda bread har jag personligen svårt med... men trifle däremot har jag introducera till min svenska make.. han älskar det, just raspberry eller strawberry trifle..

• mamma201107
    Lenora skrev 2011-07-05 20:47:42 följande:
    Snacks, väldigt svårt att beskriva, små pinnar liknande knäckebröd med något marmite-liknande på...visst låter det gott? Tungan ute
    Annars kan du göra twiglets som Mr Bean gjorde när han skulle fira nyår... han skar av grenar..lol
  • mamma201107

Kan säga en annan sak.. min mamma brukade ha chips i smörgåsen.. alltså crisps..

Måste fråga er en annan sak, hur har ni det med barnomsorgen innan infant school?

Vi funderar nämligen på att flytta tillbaka till England, men jag har bara gått i primary och senior school själv.

Förlåt ts om jag kapar din tråd...

• mamma201107

Någonting som jag blev extra sugen på nu under graviditeten ärt salt n vinegar crips.. Svenskar har svårt med den smaken..

Någon som vet om de fortfarande säljer baked potato n butter crips på marks and sparks? (m&s)

• mamma201107

Oh I want to move back to England, get the feeling that I want to move more and more. Especially when Reading all the great food items that I miss so dearly.

Svar på tråden Favoriträtt UK?