Favoriträtt UK?
Vi funderar nämligen på att flytta tillbaka till England, men jag har bara gått i primary och senior school själv.
Förlåt ts om jag kapar din tråd...
Åh - hade glömt att ägg o chips räknas som en maträtt 
Engelsk bacon (back bacon) är också mkt godare än den svenska (streaky)
Alltså, jag har aldrig gillat sausage rolls något vidare - torra tycker jag. Men så idag skulle vi ha picnic och av någon outgrundlig anledning beslöt jag mig för att göra egna sausage rolls. De blev jättegoda faktiskt !
Så det finns kanske hopp för scotch eggs också om man gör dem själv? Nån som provat?
Apropå falukorven så hittar ni också, förutom den tyska varianten bland salamin som skrevs ovan, en polsk variant om ni tittar i det polska sortimentet (ifall din Tesco har det - det är inte alla som har). Den har orange skinn och är rak, kort och tjock. Lite mildare än den tyska (som smakar mer vitlök)
Riley - tror inte jag sett någon sådan grupp - vore kul om du startade en.
Jag har ingen slowcooker - har länge sneglat på dem men är lite tveksam då de tar en del plats och att det är typ en sån grej som man tröttnar på efter ett tag.
Annars gör jag ganska mycket slowcooking själv i gryta eller ugn. Ett av mina absoluta favoritrecept är en lammbog som ska sitta ca fyra timmar i ugnen. Det kommer från Jamie Oliver och finns på hans websida (kan inte länka från mobilen). Det heter något med "smashed veg and greens" i titeln har jag för mig.
Inte engelsk mat kanske så lite OT, men sedan tråden startades har ju Ocado startat med sin Skandinaviska avdelning med mängd av varor man kan handla samtidigt som sin vanliga matleverans (ligger under Specialities)
Här finns förutom falukorv även prinskorv, sillar av olika slag, knäckebröd, kaviar, godis, leverpastej, dillchips, lingonsylt, grahamsmjöl, rågflingor, nyponsoppa - ja massor av grejer så jag kommer inte ens ihåg allt....
Jag ser fram emot en höst av Great British Bakeoff nu på BBC2 - och det gör min man med för han vet att nu kommer det vankas bakverk en tid framöver då jag alltid blir så sugen på baka när jag ser den. Från avsnittet i tisdags har jag provat grapefruktkakan.
Ni vet dessa klassiska steamed sponge med syrup och custard? Jag tycker dessa varma "sockerkakor" är supergoda men att göra en steamed sponge är inte helt lätt o kräver speciella puddingformar etc. Men nu har jag hittat ett recept på microwave sponge pudding - låter kanske inte så lockande men helt ok och barnen älskar den. Tar 3.5 min i micron!
Här är receptet jag använder:
http://allrecipes.co.uk/recipe/165/microwave-sponge-pudding.aspx
Ja det är otroligt vad man vänjer sig
Jag ogillade brittisk korv och ost när jag flyttade hit. Och att potatissalladen och custard inte smakade som svensk.
Nu tycker jag svensk korv är väldigt salt, att svensk ost typ greve är för söt, att svensk potatissallad är för mosig o salt, att svensk vaniljsås är för mesig.
Så det kan bli
Tyckte sausage rolls var oaptitligt när jag flyttade hit - nu gör jag egna !