• Red Velvet

Vad kan du om bibeln?

Inget googlande!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om bibeln?
  • KristenTjej84

Fick 6 rätt av 7:) kan en del tydligen:P

• Guldrosen

1 rätt av 7 möjliga!

Men så är jag en hedning också! Är varken döpt i kyrkan eller konfirmerad. Men jag är en lycklig och glad skit ändå!   

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • puss
    Guldrosen skrev 2011-07-10 13:30:04 följande:
    1 rätt av 7 möjliga!

Men så är jag en hedning också! Är varken döpt i kyrkan eller konfirmerad. Men jag är en lycklig och glad skit ändå!   
    saliga äro de enfaldiga
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Lillsnufflan
    Embla skrev 2011-07-10 12:19:04 följande:
    Fast jag trodde att de följde de bitar av mosaisk lag som Jesus befäste? Det är en skillnad, anser jag, att följa de bud i GT som Jesus befäste och att säga att mosaisk lag gäller även kristna.

Min erfarenhet av kristna (och religiösa i allmänhet) är ganska snäv och begränsad, så jag är medveten om att det finns många inriktningar och åsikter där ute som jag inte har den blekaste aning om...

Det finns väldigt många kristna som åberopar Bibeln för att visa att homosexuallitet (i alla fall utlevd sådan) är en synd. Och jag har enbart sett hänvisningar till GT och har inte heller själv läst något som tyder på att Jesus "befäste" just den lagen. Rätta mig gärna om jag har fel och det finns något som tyder på att Jesus uttalade sig i frågan.
  • Lillsnufflan

Jag hade 5 rätt av 7. Slarvade på Judas betalning och hade ingen aning om vad förbrytaren sa.

• LunaLunatic
    Ditt bästa resultat är 5 rätt av 7 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 205 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 3 rätt.

Kunde inte 3 och 6, de övriga var jag säker på. Tack Jesus Christ Superstar! Oskyldig

• LunaLunatic
    Lillsnufflan skrev 2011-08-14 23:34:28 följande:
    Det finns väldigt många kristna som åberopar Bibeln för att visa att homosexuallitet (i alla fall utlevd sådan) är en synd. Och jag har enbart sett hänvisningar till GT och har inte heller själv läst något som tyder på att Jesus "befäste" just den lagen. Rätta mig gärna om jag har fel och det finns något som tyder på att Jesus uttalade sig i frågan.
    Precis vad jag tänkt skriva, om än inte ordagrant samma formulering!
  • Lindreas

2 av 7. Inget imponerande resultat...

• AteistBibeln

Kul med bibelkunsap!

Här är en intressant sida som samlar bibelställen kyrkan sopar under mattan:

www.ateistbibeln.se

Svar på tråden Vad kan du om bibeln?