Vad kan jag göra?
Pappan till min dotter har problem med alkoholen. Vi separerade för ett år sen efter att det spårade ur med rattfyllor, och drickande på jobbet osv.
Han har gått i behandling i ett år och lyckats hålla sig borta från alkoholen ganska bra, tror jag. Nu när behandlingen är slut och nu verkar han tycka att han är frisk, fick reda på att det hade festats både på midsommardagen och midsommarafton, inte bara en öl till maten.
Han har flickan som är 4 år en dag i veckan samt varannan helg, nästa vecka ska han ha henne hela veckan, det är första gången han har henne så länge sen separationen och det känns inte jättebra nu när jag har fått reda på att han har så avslappnad syn på drickandet igen.
Vad kan jag göra? Vad kan jag kräva? Eller är det inte min sak så länge han dricker när han inte har dottern? Problemet är ju bara att jag inte får veta om han är full när hon är där.
Kan tillägga också att han har missat att betala underhåll för första gången den här månaden och det får mig att bli misstänksam att det börjar spåra ur.